شناسهٔ خبر: 28882442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مارکا: اخراج لوپتگی از رئال مادرید اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد

مهدی آزادی

به اعتقاد مارکا، یک نقل و انتقالات ضعیف در کنار بی تجربگی لوپتگی احتمالا خیلی زود به قیمت شغل مربی رئال مادرید تمام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - جولین لوپتگی، سرمربی رئال مادرید احتمالا به زودی از این تیم اخراج می‌شود.

به گزارش مارکا، کار لوپتگی تمام است. فقط باید دید چه زمانی این خبر رسمی می‌شود. اگر امروز نباشد؛ فردا است؛ یا هفته آینده بعد از ال کلاسیکو. درست مثل اتفاقی که برای بنیتس افتاد، شانس لوپتگی برای رسیدن به انتهای فصل بسیار پایین است. سران باشگاه خواهان اخراج لوپتگی هستند و برکناری این مربی به نظر اجتناب ناپذیر می‌رسد. جولین حالا می‌بیند که یک نقل و انتقالات ضعیف چطور حکم مرگ او را صادر می‌کند.

هیچ یک از خواسته‌های نقل و انتقالاتی او اجابت نشد. لوپتگی درک نمی‌کرد که چطور باشگاه با جدایی کریستیانو رونالدو کنار آمد آن هم بدون جذب یک جایگزین. در عین حال آنها نمی‌خواستند حرفی بر خلاف خواست فلورنتینو بزنند که اعتقاد داشت بنزما، بیل و البته وینیسیوس می‌توانند جای خالی رونالدو را پر کنند؛ جای خالی بهترین گلزن تاریخ باشگاه را که هر فصل 50 گل می‌زد. غرق در رویای نیمار و برای آمادگی نوسازی برنابئو، پرز در تابستان دسته چکش را بدون استفاده گذاشت و چشمش را به روی آمار ضعیف بنزما در گلزنی؛ میانگین مصدومیت‌های بیل در هر فصل و جوانی و خام بودن وینیسیوس بست. بازیکنی که مقابل لوانته در لیست قرار نگرفت.

برنامه ریزی بد در تابستان حالا لوپتگی را مقصر جلوه می‌دهد. کسی که به هیچ یک از خواسته‌هایش نرسید. کورتوا و ادریوزولا اولویت لوپتگی نبودند. او بالاتر از هر چیزی یک جانشین برای کواچیچ می‌خواست و یک مهاجم شش دانگ. پس از واگذار کردن سوپرکاپ اروپا و با اصرار لوپتگی، آنها برای لوپتگی ماریانو را خریدند اما ماریانو مهاجمی نیست که لوپتگی فکرش را می‌کرد و می‌خواست. 

برنامه ریزی ضعیف در نقل و انتقالات البته چیز جدیدی در رئال مادرید نیست. زیدان پیش از لوپتگی این را تجربه کرد. تیمی که در دو تابستان اخیر نفراتی چون په په، هامس، موراتا، دنیلو، کواچیچ، کریستیانو و ... را از دست داده است. بازیکنانی که با خواست خودشان از تیم جدا شدند ولی جایگزینی برای آنها خریداری نشد. و بله، مادرید سال گذشته قهرمان اروپا شد اما لالیگا را با 17 امتیاز اختلاف به بارسا واگذار کرد و در کوپا دل ری هم با شکست مقابل لگانس حذف شد. ترکیب تیم عمقی نداشت ولی به لطف کیفیت بالای 11 بازیکن اصلی و البته کریستیانو، سیزدهمین قهرمانی اروپای تیم به دست آمد.

به همه این مسائل باید بی تجربگی لوپتگی را هم اضافه کرد که چنین وضعیتی را پیشتر تجربه نکرده بود. حرف‌های او دیگر بازیکنان را متقاعد نمی‌کند. مادرید تا آخرین لحظه مقابل لوانته تلاش کرد اما تیم او در بسیاری از مقاطع بازی تیمی به هم ریخته و دو دسته نشان می‌داد. علاوه بر این، اینکه هیچ یک از بازیکنان تیم در فرم ایده آل نیستند نیز بر عهده لوپتگی است. هیچ یک از بازیکنان نه به لحاظ فیزیکی نه فنی درخششی ندارند؛ برعکس زیدان که متخصص گرفتن بهترین بازی از تیمش بود. راموس هم که یکی از حامیان اصلی انتصاب لوپتگی به عنوان مربی تیم بود، در فرم ایده آل نیست.

نظر شما