شناسهٔ خبر: 28879919 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

زمانی که به سر ضربه‌ای وارد می‌شود چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟

خبرگزاری میزان- زمانی که به سر ضربه‌ای وارد می‌شود شخص فوراً دردی احساس می‌کند. خوشبختانه مغز شما به خاطر آنکه که در پوششی قرار گرفته است ضربه را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، زمانی که به سر ضربه‌ای وارد می‌شود شخص فوراً دردی احساس می‌کند. خوشبختانه مغز شما به خاطر آنکه که در پوششی قرار گرفته است ضربه را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند. در واقع، مایع محافظ که مغز درون آن قرار گرفته در هنگام ضربه خوردن حرکت می‌کند و مغز را با خود جا به جا می‌کند. این اتفاق منجر به ایجاد کبودی در بافت‌های مغز می‌شود، اما بد‌تر از همه آن است که ضربه عصب‌های مغز را پاره می‌کند. این عصب‌ها از الیاف ظریفی هستند که سیگنال‌های برقی را به مغز منتقل می‌کند. در صورت عدم وجود این سیگنال‌ها افراد تعادل بدن را از دست می‌دهند.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.mizanonline.com/fa/news/play/embed/461288/1832638?width=400&height=300"></script></div>
زمانی که عصب‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند، از بین رفته و مواد سمی خطرناکی از خود ساطع می‌کنند. به دنبال این اتفاق، مواد سمی به عصب‌های سالم در مغز آسیب می‌رسانند.

جالب است بدانید که این نوع از آسیب دیدگی را افراد در شرایط مختلف از جمله سردرد، سرگیجه، خستگی، دید تار و بیهوشی تجربه کنند.


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما