شناسهٔ خبر: 28873379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیران امسال یک هزار و 800 مدرسه در کشور احداث کردند

اصفهان - ایرنا - رئیس جامعه خیرین مدرسه ‌ساز گفت: نیکوکاران در سالجاری در مجموع یک هزار و 800 باب مدرسه در نقاط مختلف کشور احداث کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد رضا حافظی روز شنبه در مراسم افتتاح 2 باب مدرسه خیرساز در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان افزود: هشت هزار کلاس درس با هزینه یکهزار و 450 میلیارد تومان امسال تحویل آموزش و پرورش شد که چهار هزار کلاس آن توسط نیکوکاران ساخته شده است.
وی با بیان این که خیرین 37 درصد مدارس کشور را ساخته اند، افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ ساز اکنون در 31 استان و 450 شهرستان فعال است.
حافظی گفت: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یک هزار نفر نیز خارج کشور با مجمع خیرین مدرسه ساز همکاری می کنند.
وی با بیان این که بسیاری از فرزندان ایرانی در مدارس بیگانه تحصیل می کنند، عنوان کرد: از آنجا که دولت به تنهایی قادر به ساخت مدرسه جدید نیست خیرین مدرسه ساز بخش بزرگی از این رسالت خطیر را به انجام می رسانند.
در این مراسم مدارس خیرساز ' زنده یاد غلامرضا طلا کوب ' در شهر داران و مدرسه ' زنده یاد عباس علیزاده' در روستای نهرخلج فریدن در غرب استان اصفهان به بهره برداری رسید.
مدرسه طلاکوب به مساحت 2 هزار و 360 مترمربع با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار احداث شده است.
همچنین مدرسه زنده یاد عباس علیزاده روستای نهرخلج فریدن به مساحت 273 مترمربع با سه کلاس و یک نمازخانه ، با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به بهره برداری رسید که 140 میلیون تومان آن یک فرد خیر و بقیه آن از محل اعتبارات اداره کل نوسازی استان اصفهان تامین شده است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.
9861/ 6022

نظر شما