شناسهٔ خبر: 28872999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصرف بیش از ۲ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در فارس

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس از توزیع بدون وقفه روزانه ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر بنی کریمی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ از تامین و توزیع بیش از ۲ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان خبر داد و گفت: این مهم با همکاری و تلاش همکاران رانندگان نفتکش شرکت‌های حمل و نقل و مجازی عرضه تحقق یافته و روند سوخت رسانی به نحوه مطلوب و روان در حال انجام است.

وی افزود: در این ۶ ماه فرآورده بنزین یک میلیارد و یکصد میلیون لیتر بوده است و در استان فارس به طور میانگین روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین توزیع و مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد را نشان میدهد.

بنی کریمی همچنین میزان مصرف بنزین در کلان شهر شیراز را حدود ۳ میلیون لیتر در روز به عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سفر‌های استانی و تقاضای بیش از حد مورد نیاز خودرو‌ها در ماه‌های گذشته و خصوصا فصل تابستان از جمله عامل افزایش مصرف این فرآورده است.

مدیر منطقه فارس با بیان این موضوع که روند سوخت رسانی در استان بدون هیچگونه مشکل و وقفه در حال انجام است، اظهار داشت، در حال حاضر ۲۷۲ با عرضه و ۱۴۳ با جایگاه cng در استان مشغول به خدمات رسانی هستند و توسط بازرسان و کارشناسان شرکت به طور مداوم و دوره مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.

به گفته بنی کریمی، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت هوایی به پرواز‌های داخلی و خارجی تحویل داده شده که تغییر چندانی نسبت به سال قبل نداشته است.

وی همچنین میانگین مصرف روزانه فرآورده‌های نفتی نفت سفید و نفت کوره را به ترتیب ۲۳ و ۹۵ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: بهره‌مندی و استفاده خانوار‌ها و صنایع از گاز طبیعی منجر به کاهش مصرف این فرآورده‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

بنی کریمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد از جایگاه‌های cng منطقه فعال بوده و به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی به بیش از یکصد و بیست هزار خودرو در استان سوخت رسانی می‌شود که با احتساب این میزان در مجموع نیمه سال جاری حدود ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.
انتهای پیام/ر

برچسب‌ها:

نظر شما