شناسهٔ خبر: 28865961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فعالیت موکب «علمدار کربلا» در مهران و کربلای معلی/ رونمایی از پروانه موکب داری کانون‌های مساجد کشور

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از فعالیت موکب ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مرز مهران به‌منظور پذیرایی از زوار حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: پروانه موکب داری اربعین حسینی سال 1397 با شماره پروانه 3033/ 97 برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صادرشده است.

 

وی، بابیان اینکه این پروانه از سوی کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات صادرشده است، ابراز کرد: این پروانه بر اساس مصوبه شماره 13024 مورخ 25/03/ 1396 ستاد مرکزی اربعین حسینی بنا به درخواست متقاضی، موافقت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و موافقت کمیسیون عالی جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه این پروانه با مشخصات زیر صادر و به متقاضی اعطا گردید.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: مدیر اجرایی این موکب حجت‌الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و هیئت‌امنای این موکب، علی چراغی پور، روح‌الله خاکی، عظیم پیرانی و معین زرگوش هستند.

 

حجت‌الاسلام چراغی پور، گفت: در این موکب زمینه اسکان خواهران 150 نفر در روز، اسکان برادران 150 نفر در روز، صبحانه 300 پرس، ناهار 300 پرس، شام 400 پرس و میان وعده 1000 پرس در روز و پخت 2 هزار قرص نان در روز فراهم‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه فعالیت این موکب از 25 مهرماه آغازشده و تا 13 آبان ماه سال جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: موکب‌های مردمی کانون‌های مساجد با نان علمدار کربلا در شهر مهران و مسجد جامع اهل‌بیت (ع) این شهر و همچنین در کربلا در باب القبله برای پذیرایی و استقبال از زوار حسینی آمادگی دارند.

 

چراغی پور، گفت: اطعام و پذیرایی از زوار اربعین حسینی، استقرار مبلغین ویژه کودکان و نوجوانان در موکب‌ها، اقامه نماز جماعت در اوقات شرعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد قرآن و عترت و محافل انس با قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات، سؤالات و مسائل شرعی، سخنرانی و عزاداری باهدف تبیین قیام عاشورا و قرائت دسته‌جمعی زیارت عاشورا ازجمله برنامه‌های این موکب‌هاست.

 

گفتنی است، پروانه موکب داری اربعین حسینی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مراسمی رونمایی شد.

 

نظر شما