شناسهٔ خبر: 28865816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ورود ۱۵هزار زائر پاکستانی به کشور/ مشکل اسکان زوار حل شد

زاهدان - دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با همکاری مردم و مسئولین مشکل اسکان زائرین پاکستانی اربعین حل شد، گفت: اما همچنان نیازمند همیاری و همکاری مردم هستیم.

صاحب‌خبر -

رضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه تمام خدمات و برنامه ریزی های این ستاد با کمک مردم ولایت مدار استان و همینطور به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام و پیگیری است، اظهار داشت: خدمات دهی به زوار پاکستانی از ۲۱ مهر ماه آغاز شده و تا ۷ آبان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۱ مهرماه تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار زائر پاکستانی اربعین از مرز میرجاوه وارد استان سیستان و بلوچستان شدند، افزود: پیش بینی می شود امسال ۷۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز میرجاوه برای اعزام به کربلا وارد کشور شوند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: متاسفانه چند شب گذشته در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان شرایط برای اسکان برخی از زوار به طور کامل مهیا نبود اما بلافاصله پس از اعلام فراخوان از سوی این ستاد مردم ولایتمدار شهر زاهدان در قالب گروه های مردمی مختلف آمادگی خود را نسبت به اسکان این زوار اعلام کردند.

وی با اشاره به همکاری مناسب مسئولان استان سیستان و بلوچستان پس از این فراخوان گفت: یکی از مشکلات و دغدغه های جدی ستاد مردمی اربعین، فراهم کردن محل خواب شبانه زوار بود که در این خصوص دستگاه های دولتی با تمام قوا پای کار آمدند و هر ارگان با توجه به بضاعتی که داشت اسکان بخشی از زوار را متقبل شد که موکب امام حسین(ع) اداره کل زندان ها و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان در این امر بسیار موثر واقع شدند.

بختیاری ضمن تشکر از پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی بیان کرد: ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان در ۵ بخش حمل و نقل، بهداشت و درمان، اطعام، اسکان و فرهنگی به زائران عزیز پاکستانی خدمت رسانی می کند.

وی با اشاره به اینکه این زائران به طور متوسط یک تا دو روز در بحث اسکان و پذیرایی در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند، ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورود زائران پاکستانی به استان همچنان نیازمند یاری مردم هستیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان تصریج کرد: مردم عزیز می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به صورت حضوری در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان و کمک‌های نقدی خود را نیز از طریق پایگاه اینترنتی (www.۴۰۰۵۴.ir) و یا شماره حساب (۲۴۱۰۴۳۱۱۵۰۳۱۳۱۸) و یا شماره کارت (۶۲۷۳۸۱۱۱۲۴۵۰۶۰۱۲) به نام ستاد مردمی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان اهدا کنند.

نظر شما