شناسهٔ خبر: 28864266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسرائيل به دنبال تصويب قانون مجازات فعالان بي دي اس(BDS)

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» از بررسي پيش نويس قانون مجازات زندان براي فعالان جنبش تحريم اسرائيل (BDS) در پارلمان رژيم صهيونيستي (کنست)خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» روز جمعه گزارش داد، کميته قانون گذاري کنست فردا (يکشنبه) پيش نويس قانون ارائه شده از سوي حزب «ليکود» مبني بر قانون مجازات زندان براي فعالان جنبش تحريم اسرائيل را بررسي خواهد کرد.
بر اساس پيش نويس اين قانون، قرار است حداقل مجازات هفت سال زندان براي کساني که با جنبش تحريم اسرائيل همکاري مي کنند در نظر گرفته شود.
جنبش تحريم رژيم صهيونيستي با الهام از حمايت جامعه جهاني از مقاومت ملت آفريقاي جنوبي در مقابله با نظام نژادپرستي( آپارتايد) که در اشکال مختلف تحريم، خلاصه مي شد، نقش تاريخي خود را ايفا مي کند.
جنبش (BDS) از زمان آغاز فعاليت خود در سال 2005، در بيشتر کشورهاي جهان به ويژه آمريکا و بريتانيا، توانسته است همراهان بسياري را جذب کند.
جنبش (BDS) تاکيد دارد که بايکوت اسرائيل، خارج کردن سرمايه و تحريم اين رژيم تا زماني که به قانون بين الملل و اصول حقوق بشري احترام بگذارد و حق تعيين سرنوشت و بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خود را تضمين کند، مي بايست ادامه پيدا کند.
اين جنبش علاوه بر تحريم اقتصادي اسرائيل، تحريم اين رژيم را در همه زمينه هاي ديگر اعم از دانشگاهي، سياسي و يا ورزشي خواستار است.
(BDS) در دانشگاه هاي آمريکا و بريتانيا به طور قوي فعاليت دارد چنانچه يک سوم از آمريکايي ها تحريم را ابزاري قانوني براي اعمال فشار بر اسرائيل مي دانند.
اخيراً 700 هنرمند در زمينه ادبيات، سينما، تئاتر و موسيقي در انگليس کمپين تحريم «آکادميک و فرهنگي» ضد اسرائيل راه اندازي و اعلام کرده اند تا زماني که اسرائيل حقوق فلسطينيان را به رسميت نشناسد، ضد رژيم صهيونيستي تلاش خواهند کرد.
چندي پيش اتحاديه اروپا با درج علامت بر روي کالاهاي توليد شهرک هاي صهيونيست نشين، اين کالاها را از کالاهاي توليد داخلي اراضي اشغالي 1948 تمييز داد؛ اين در حالي است که اين اقدام خشم تل آويو را درپي داشته است.
بسياري از دانشگاه هاي اروپا نيز در اعتراض به اشغال سرزمين فلسطين و اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي ضد مردم و دانشگاهيان فلسطين، دانشگاه هاي اين رژيم را تحريم کردند.118/116
کليدواژه اسرائيل تحريم

نظر شما