شناسهٔ خبر: 28860408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

فیلمی با بازی شهاب حسینی
 بین نامزدهای جوایز فیلم مستقل بریتانیا

جوایز فیلم مستقل بریتانیا که بیشتر با نام (BIFA) شناخته می‌شود فهرست اولیه نامزدهای خود را در چهار بخش با عنوان کلی «استعدادهای نو» در روز ۱۹ اکتبر اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این بخش ها شامل بهترین پیشرفت در زمینه تهیه کنندگی، فیلمنامه نویس فیلم اولی، امیدوارکننده ترین استعداد نو و کارگردان فیلم اولی هستند. اسامی نامزدهای این بخش ها تا روز اعلام فهرست رسمی نامزدها که موعد آن ۳۱ اکتبر است به ۵ نامزد کاهش پیدا می‌کند. از نکات این فهرست می‌توان به حضور میترا تبریزیان و سیروس مسعودی ۲ سینماگر ایرانی‌تبار در میان نامزدهای فیلمنامه نویسان فیلم اولی (۱۴ نامزد) برای فیلم «غلام» اشاره کرد. داستان فیلم «غلام» درباره یک راننده تاکسی مرموز است که گذشته‌اش او رها نمی‌کند. شهاب حسینی بازیگر این فیلم است. نامزدهای نهایی بیست و یکمین دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا روز ۳۱ اکتبر اعلام می‌شود. مراسم اهدای جوایز ۲ دسامبر در شهر لندن برگزار می‌شود.

بهاره رهنما در نمایش
 «مضرات دخانیات یا بیوه‌ نویسنده فقید»

بهاره رهنما از اول آبان با نمایش «مضرات دخانیات یا بیوه‌ نویسنده فقید» به کارگردانی مقداد اسلامی روی صحنه می‌رود. به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش «مضرات دخانیات یا بیوه‌ نویسنده فقید» به نویسندگی و کارگردانی مقداد اسلامی از سه‌شنبه یکم آبان‌ماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش شامل دو پرده است که بهاره رهنما بازیگر پرده‌ی «بیوه‌ نویسنده فقید» و مقداد اسلامی بازیگر پرده‌ «مضرات دخانیات» هستند. دو پرده‌ این نمایش به طور کامل از هم مجزا هستند اما در عین حال هر دو در قالبی کمدی به روابط زناشویی می‌پردازند. «بیوه‌ نویسنده‌ فقید» برای اولین‌بار است روی صحنه می‌رود و داستان زنی است که در یک برنامه تلویزیونی از همسر درگذشته‌اش که نویسنده‌ بزرگی بوده است، صحبت می‌کند. «مضرات دخانیات» بازخوانی نمایشنامه آنتوان چخوف است که مقداد اسلامی آن را پیش از این در کانون بازیگری استاد سمندریان روی صحنه برده بود. مرحوم حمید سمندریان پس از پایان اجرا و در حضور سایر هنرجویان درباره‌ این اثر گفته بود : «من بیش از ۵۰ اجرا از «مضرات دخانیات» در ایران و سراسر دنیا دیده‌ام اما بی‌شک این اجرا بهترین و درست‌ترین آنهاست.»

رویا تیموریان به «سرباز» پیوست

بازیگران جدیدی به مجموعه تلویزیونی «سرباز» اضافه می‌شوند. به گزارش سیما فیلم، محمدرضا شفیعی ـ تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «سرباز» ـ با اعلام این خبر افزود: تاکنون با چند بازیگر جدید برای بازی در این مجموعه قرارداد بستیم. از هفته آینده رویا تیموریان به ‌عنوان جدیدترین بازیگر «سرباز» جلوی دوربین می‌رود. این مجموعه مرداد ماه در محله ستارخان تهران کلید خورد. طرح اولیه آن با عنوان «یادش بخیر پاییز» ثبت شد و در ادامه به «سرباز» تغییر نام داد. هادی مقدم‌دوست کارگردانی این سریال را بر عهده دارد و نگارش فیلم‌نامه نیز توسط حمید نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست که پیش‌ از این سریال «وضعیت سفید» را به‌ صورت مشترک نگارش کرده بودند، نوشته‌ شده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما