شناسهٔ خبر: 28860314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

استقرار یگان زرهی اسرائیل در مرزهای غزه

الیوم السابع: ارتش اسرائیل ۶۰ تانک و نفربر زرهی را در نزدیک مرزهای غزه مستقر کرد، از زمان جنگ ۲۰۱۴ میان اسرائیل و حماس این بیشترین تجهیزات نظامی است که رژیم صهیونیستی در این منطقه مستقر می‌کند.در این راستا، مقامات امنیتی ارشد مصر به منظور تلاش برای آرام کردن تنش با رهبران جنبش حماس دیدار کرده و با مقامات اسرائیلی در حال رایزنی هستند.

نگرانی یونیسف درباره کودکان یمنی

آسوشیتدپرس: آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داد که بحران اقتصادی یمن و خشونت‌های بی وقفه در بندر حدیده، این ریسک را دارد که میلیون‌ها کودک و خانواده را از غذا، آب سالم و بهداشت و درمان محروم سازد.

موفقیت مدارس المهدی لبنان
دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی که به مناسبت موفقیت‌های مدارس المهدی(عج) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شده بود، تاکید کرد که این مدارس نقش بزرگی در تربیت جوانان مقاومت داشته است.

حمله مرگبار آمریکا در سوریه
سانا: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به بهانه مبارزه با داعش به حومه شرقی دیرالزور حمله کردند که در اثر این حمله چندین غیرنظامی سوری کشته و زخمی شده و برخی از منازل آسیب دیدند.ائتلاف بین‌المللی سیزدهم اکتبر هم برخی از مناطق شهر هجین در شرق دیرالزور را با بمب‌های فسفری مورد حمله قرار داد و کشته‌هایی را برجای گذاشت.

تنش دیپلماتیک بین اکوادور و ونزوئلا
اسپوتنیک: وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس کاردار اکوادور را در این کشور عنصر نامطلوب تلقی کرده و به این ترتیب او باید خاک ونزوئلا را ترک کند. این اقدام بعد از آن رخ می‌دهد که اکوادور پیش‌تر سفیر ونزوئلا را اخراج و دلیل این اقدام را صحبت‌های خورخه رودریگرز، وزیر ارتباطات ونزوئلا که حاوی توهین علیه لنین مورنو بود، اعلام کرد.

هشدار آمریکا درباره سفر به عراق
شفق‌نیوز: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهروندان آمریکایی همواره در معرض خشونت و ربوده شدن در عراق قرار می‌گیرند و توانایی این کشور برای ارائه خدمات به شهروندانش بسیار محدود است. این دومین هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به عراق طی ماه اکتبر است.


 

نظر شما