شناسهٔ خبر: 28859145 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگ ترین پل دریایی رابط هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین افتتاح می شود

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، پل غول آسای رابط میان هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین روز چهارشنبه افتتاح می شود.
بر اساس اين گزارش، فرانک چان، وزیر حمل و نقل هنگ کنگ، روز جمعه اعلام کرد پل غول آسای رابط میان هنگ کنگ و ماکائو از یک سو و سرزمین اصلی چین از سوی دیگر، روز چهارشنبه آینده افتتاح می شود.
مراسم رسمی افتتاح این پل که پکن آن را طولانی ترین پل دریایی جهان معرفی کرده است شب چهارشنبه آینده در شهر بندری ژوهای Zhuhai با حضور رئیس جمهور چین شی جینپینگ برگزار می شود.
این سازه 55 کیلومتری که شامل یک تونل زیر دریایی نیز می شود به لطف ایجاد جزایر مصنوعی ساخته شده است و امکان پیوند مستعمره های سابق پرتغال و بریتانیا را با چین از طریق شهر ژوهای فراهم می آورد.
ساخت این سازه در سال 2009 آغاز شد و با دیرکرد های متعدد، افزایش بودجه اولیه پیش بینی شده، پرونده های فساد مالی و مرگ و میر کارگران همراه بوده است.
از نگاه مقامات، این سازه می تواند مبادلات تجاری میان سرزمین اصلی چین را با هنگ کنگ و ماکائو تسهیل کند اما مخالفان هنگ کنگی عقیده دارند که این پل ابزاری برای تسلط بیشتر پکن بر مستعمره سابق انگلیس است.

نظر شما