شناسهٔ خبر: 28858901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
تقاضای مساعدت از کمیته امداد امام خمینی(ره)

ما حدود ۲۵ سال پیش زمین‌هایی را در فاز ۶ شهر اندیشه در قطعات یک هزار و ۴۰ مترمربعی به صورت مشاع از طریق تعاونی‌های مسکن سازمان‌های متبوع خود از کمیته امداد امام خمینی(ره) با سند رسمی خریدیم، اما به دلیل عدم جانمایی قطعات ثبت شده از سوی کمیته امداد، متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در زمین‌های‌مان خانه بسازیم و سرپناهی داشته باشیم. از مسئولان ذی‌ربط انتظار داریم مشکل ما فرهنگیان مالک زمین‌های یاد شده را حل کنند و ما را از بلاتکلیفی و سرگردانی نجات دهند.

نمابر به خط ارتباطی

دولت درباره یارانه‌های نقدی قاطعانه تصمیم بگیرد

در شرایط فعلی اقتصادی درست نیست کسانی که برای تأمین مخارج یک زندگی معمولی هم مشکل دارند، به اندازه کسانی از دولت یارانه بگیرند که به یک اشاره میلیون‌ها تومان پول را به راحتی جا‌به‌جا می‌کنند. دولت با یک اقدام شجاعانه و قاطعانه، یارانه نقدی افراد متمول و پردرآمد را حذف کند و به محرومان و نیازمندان جامعه اختصاص دهد.

تلفن به خط ارتباطی

چرا قرارداد بیمه تکمیل درمانی با بیمه ملت منعقد نشده است؟

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری وعده داده بود از آنجا که پرداخت هزینه درمان بیمه تکمیلی بازنشستگان از سوی شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ با تأخیر زیاد انجام می‌گیرد، قرارداد با این شرکت لغو و با شرکت بیمه ملت قرارداد بسته می‌شود تا ظرف ۲۴ساعت هزینه یادشده را بپردازند، اما متأسفانه نه این قرارداد با بیمه ملت منعقد شده و نه هزینه‌های درمان ظرف ۲۴ساعت پرداخت می‌شود.

بازنشسته کشوری از سنندج

قدردانی از امور شاهد آموزش و پرورش تهران

با تلاش و مساعدت امور شاهد آموزش و پرورش شهر تهران مشکلات تحصیلی فرزندم حل شده است که ضمن قدردانی امیدوارم دعای خیر من بدرقه زندگی و توشه‌ آخرت آنان باشد.

رعیت پیشه

خط ارتباطی برای مسئولان راهگشا است

خط ارتباطی روزنامه اطلاعات با چاپ پیام‌های مختصر و مفید مردم در زمینه‌های گوناگون می‌تواند یادآور و راهگشای مسئولان برای حل مشکلات هموطنان و کشور باشد. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، کشور به فکر و اندیشه‌های سازنده نیاز دارد که به نظر من یکی از راه‌های آن، چاپ آرا و نظرات مردم در خط ارتباطی روزنامه اطلاعات است.

اکبر عابدی اشلقی

به تأمین باطری سمعک بازنشستگان کمک کنند

باطری ۶عددی شماره۱۰ سمعک را از بازار خیابان ناصرخسرو ۵هزارتومان می‌خریدم که ظرف ۲ماه قیمت آن به ۱۸هزارتومان رسیده و تقریباً ۴برابر شده است، مسئولان سازمان بازنشستگی کشوری به جای پرداخت وام از طریق قرعه‌کشی به بازنشستگان و برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی برای آنان، بهتر است برای تامین ملزوماتی مانند باطری سمعک بازنشستگان مساعدت کنند که با این حقوق‌های ناچیز برای خرید آن‌ها مشکل دارند.

اسکندری

افزایش دوباره قیمت ماست!

ماست کم‌چرب یک و نیم کیلویی چوپان ۲هفته قبل گران و ۷هزار و ۳۰۰تومان قیمت گذاری شده بود که بار دیگر گران شده است و ۸هزارتومان فروخته می‌شود، ضمن آن که وزن آن هم ۵۰ گرم کاهش یافته است.

مصرف کننده سالمند لبنیات

مردم را بیهوده امیدوار نکنند

با وجود اظهارات مثبت و امیدوارکننده‌ای که معاون رئیس محترم جمهوری درباره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بخش بهداشت و درمان کشور داشتند، متأسفانه اکثر مردم برای تهیه دارو و درمان‌های ضروری با مشکل روبرو هستند. چند ماهی است که همسرم نیاز به جراحی لیزر دارد، اما به دلیل کمبود برخی از ملزومات جراحی هنوز نتوانسته‌ایم برای عمل او اقدام کنیم.

از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود که حداکثر تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات بخش درمان که از ضروریات زندگی مردم و بخصوص سالخوردگان و بازنشستگان است، انجام دهند.

بیمار نیازمند دارو

اهدای هزینه‌های مراسم ترحیم به مراکز خیریه

یکی از مراسم پرهزینه که دغدغه بسیاری از خانواده‌ها در زمان فوت عزیزانشان است، برگزاری مراسم ترحیم و خاکسپاری آنان است. متأسفانه برخی از خانواده‌ها برای ارج نهادن به فرد متوفی متحمل هزینه‌های گزاف و بیهوده‌ای می‌شوند که در این میان چاپ آگهی‌های ترحیم و تسلیت با متن‌های طولانی و صرف هزینه‌های بالا در میان برخی از افراد سرشناس و صاحب منصب، جای تأسف است. ایکاش در کنار از میان بردن تبعیض‌های فرهنگی، تلاش میِ‌کردیم تا فرهنگ اهدای هزینه‌های مراسم ترحیم و تسلیت به مراکز خیریه را هم شکوفا کنیم.

تلفن به خط ارتباطی

مدعی العموم‌ها باید به میان مردم بروند

برابر قانون نام دیگر دادستان «مدعی‌العموم» است که وظیفه دفاع از حق‌الناس را برعهده دارد و بر این اساس باید از پشت میز کارش برخیزد، به خیابان‌ها و به میان مردم برود، با مشکلات آنان از نزدیک آشنا شود و برای حل آن‌ها بکوشد، حال آن که اغلب دادستان‌های ما حالت نشسته دارند و کمتر در میان مردم حضور می‌یابند. ضرورت دارد قوه محترم قضائیه وظیفه اصلی مدعی‌العموم‌ها را به آنان گوشزد کند تا با حضور در میان مردم، به وظایف‌شان بهتر عمل کنند.

کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل از مازندران

پیشنهاد نامگذاری خیابان مرحوم غلامحسین بنان

به شورای شهر تهران پیشنهاد می‌شود یکی از مکان‌های فرهنگی یا خیابان‌های این شهر را غلامحسین بنان، خواننده و موسیقیدان فقید کشورمان نامگذاری کنند.

جاسمی

پیرمردان راهنما و الگوی جوانان باشند

پیرمردان سابق با حلم و بردباری و رفتارهای دلسوزانه و نصیحت‌های پدرانه و مشفقانه‌شان، بهترین الگو و راهنمای جوانان بودند، ولی متأسفانه بسیاری از پیرمردان امروزی تنها کاری که بلدند، بداخلاقی با جوانان و سرزنش مداوم آنان است! ایکاش تمامی سالمندان‌ ما از خود رفتار و کرداری نشان دهند که سرمشق جوانان باشند و آرامش و خیرخواهی را به آنان بیاموزند!

تلفن به خط ارتباطی

بلایی که محتکران بر سر اقتصاد ما آورده‌اند!

محتکران، سودجویان و اختلاس‌کنندگان در هفته‌ها و روزهای اخیر چنان بلایی بر سر اقتصاد کشورمان آورده‌اند که آمریکا در ۴۰سال دوران بعد از انقلاب قادر نبوده است که این کارها را انجام دهد! ضرورت دارد قوه محترم قضائیه با دشمنان داخلی ملت برخوردهای قاطعانه‌تری داشته باشد و ملت ایران را از توطئه‌های این بداندیشان نجات دهد.

هموطن

روحانیت مبارز به کمک محرومان بشتابند

می‌گویند وقتی لگام اسبی از دست اسب‌سوار خارج شود، به آسانی نمی‌تواند لگام آن اسب را دوباره به دست بگیرد! حال که لگام اقتصاد کشور می‌رود که از دست دولتمردان و تیم اقتصادی دولت رها شود، وقت آن رسیده است که حضرات آیات و مراجع عظام مثل روحانی مبارز و عالیقدر مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی وارد عمل شوند و به کمک محرومان جامعه بشتابند.

خواننده روزنامه اطلاعات

دریافت عوارض مدیریت پسماند از کارگزاران بورس!

پیشنهاد می‌شود شهرداری تهران از شرکت‌های کارگزاری بورس اوراق بهادار و کالا که در تهران مستقر هستند و هزاران میلیاردتومان در سال درآمد دارند، از این بابت عوارض مدیریت پسماند دریافت دارند که طبق برآورد کارشناسان ۱۰ تا ۱۵میلیارد تومان در سال می‌شود و می‌تواند بر بودجه عمرانی شهرداری بیفزاید.

علیرضا احمدی

تبعیض در پرداخت مستمری‌ها کی پایان می‌یابد؟

پیام تبعیض در مورد مستمری قضات بازنشسته را خواندم و ضمن تأیید آن، یادآور می‌شوم که من هم با داشتن تحصیلات دکتری و ۳۴سال سابقه خدمت در سازمان‌های دولتی و از جمله ریاست دانشگاه، کمتر از دو و نیم میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرم و این در حالی است که حقوق یک کارمند دیپلمه به ۵میلیون تومان در ماه هم می‌رسد که باید پرسید این قبیل تبعیض‌ها بالاخره کی رفع خواهد شد؟

استاد بازنشسته دانشگاه

نظر شما