شناسهٔ خبر: 28858109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تسریع در رسیدگی و ساماندهی پرونده‌های قدیمی با استفاده از سیستم سمپ

صاحب‌خبر -
بندرعباس ـ خبرنگار اطلاعات: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و ارزیابی وضع آن‌ها با استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌ها (سمپ) تاکید کرد و گفت: این سیستم به منظور تسهیل در امور مراجعین و با هدف تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی در محاکم استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری اضافه کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان با استفاده از سازوکار‌های موجود و در یک برنامه زمانبندی شده موفق شده است، ۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی را در مناطق مختلف استان افتتاح و راه‌اندازی کند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان افزود: ثبت دادخواست دعاوی مالی، غیرمالی و خانواده، ثبت اظهارنامه و پیگیری امور حقوقی و قضایی از جمله وظایف این دفاتر است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان این که امروزه شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از ارائه خدمات با استفاده از فن‌آوری‌های نوین تسهیل شده است، اضافه کرد: در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تلاش می‌شود خدمت رسانی سریع‌تر، صحیح، دقیق و بدون لزوم مراجعه به دادگستری ارائه شود.

وی کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت و تسریع در روند اجرایی پرونده‌ها را از دیگر مزایای راه‌اندازی و گسترش پوشش خدمت‌رسانی دفاتر الکترونیک قضایی در مناطق مختلف هرمزگان اعلام کرد.

او با اعلام این که دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جاسک به عنوان نهمین دفتر از این نوع در استان، افتتاح و راه‌اندازی شد اظهارکرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و ایجاد زیرساخت‌های مناسب ۷۸ درصد از ابلاغات دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: الکترونیکی شدن روند ابلاغ‌ها، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، در کاهش هزینه‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد به نحوی‌که حذف کاغذ، ارسال پستی و استفاده از نیروی انسانی برای ابلاغ اوراق، کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی‌ها و ارائه خدمات به مردم داشته است.

وی در خصوص شیوه راه‌اندازی سیستم ابلاغ الکترونیک گفت: سامانه‌ای به نام ابلاغ طراحی شده است که همه ابلاغ‌ها از سامانه ‏CMS‏ به طور اتوماتیک به سامانه ابلاغ ارسال می‌شود و طرفین پرونده‌های قضایی به آن دسترسی دارند و در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه ابلاغ خود را دریافت کنند.

نظر شما