شناسهٔ خبر: 28857722 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

والورده: فعلا به ال کلاسیکو فکر نمی‌کنم؛ نیمار؟ در فوتبال هر اتفاقی ممکن است!

مهدی آزادی

والورده چندان نسبت به خرید یک مدافع میانی جدید در ژانویه علاقه نشان نداد و البته احتمال بازگشت نیمار را هم رد نکرد!

صاحب‌خبر -

طرفداری - ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار حساس مقابل سویا شرکت کرد.

بارسا فرداشب در هفته نهم لالیگا میزبان سویای صدرنشین خواهد بود. تیم والورده که 4 هفته متوالی در کسب پیروزی در لالیگا ناکام بوده می‌تواند با یک پیروزی، به صدر جدول برگردد. بارسا در هفته پیش رو باید به مصاف اینتر و رئال مادرید نیز برود. به گزارش موندو دپورتیوو، والورده گفت:

سویا؟ بازی سوپرکاپ را دوباره مرور کردیم و البته حالا سویا در فرم بهتری قرار دارد. سویا کاملا در جو رقابت قرار گرفته و روند خوبی را طی می‌کند. برخی بازیکنانش عوض شدند و ماچین گزینه‌های زیادی در اختیار دارد. همه تیم‌ها وقتی مقابل بارسا قرار می‌گیرند، تغییراتی در سبک و چینش بازیکنانشان ایجاد می‌کنند. 

مرکز خط دفاعی؟ اوریول بوسکتس و چومی تمام طول هفته را با تیم اول تمرین کردند. به جز آنها گزینه‌های دیگری هم داریم. سرخیو هم می‌تواند در این پست بازی کند. البته نه برای مدتی طولانی بلکه فقط برای اوقات ضروری. اگر نیاز شد، به فکر پیدا کردن راه حل خواهیم بود. شاید مجبور شویم در بازی‌های پیش رو از تیم دوم کمک بگیریم.

اومتیتی؟ او پروسه‌ای را طی می‌کند تا عضلاتش تقویت شود. امیدواریم ساموئل خیلی زود به تمرینات برگردد و کمک حال ما باشد. نمی‌توانم دقیقا بگویم چه زمانی به تمرینات برمی‌گردد اما امیدوارم هر چه سریع‌تر این اتفاق رخ بدهد چون بازی‌های مهمی پیش رو داریم.

بازگشت نیمار؟ برای 15 روز مربی او بودم. به نظرم برای شما در هر لحظه‌ای از فصل فکر کردن به چنین اخباری خوشایند است. همه چیز شایعه است چون ما در بازار نقل و انتقالات نیستیم. پنجره زمستانی هم یکی دو ماه دیگر باز می‌شود. مشکلی نیست ولی نمی‌دانیم در آینده چه می‌شود. در فوتبال هر چیزی ممکن است. چنین انتقالی دشوار است ولی خواهیم دید!

سرجی روبرتو؟ با کمی احتیاط می‌توانیم روی او حساب کنیم.

خرید یک مدافع میانی در زمستان؟ اکنون که روی مدافعان تیم اول و تیم دوم حساب می‌کنیم. من به خریدهای احتمالی فکر نمی‌کنم. اما الان اگر لازم باشد، تیم دوم هست و می‌توانیم استفاده کنیم.

آینده‌ام؟ مشکلی نیست. با حرف‌هایی که شما درباره من و آینده‌ام می‌زنید، مشکلی ندارم.

در تیم‌های پایه باشگاه و به خصوص تیم دوم بازیکنان بسیار خوبی داریم و میراندا یکی از آنها است. او مقابل لگانس بازی نکرد چون بازی خارج از خانه بود و من بازیکن باتجربه تری را می‌خواستم. من کاملا به آلنیا، ریکی پویگ، چومی، کوئنکا و ... اعتماد دارم. این‌ها بازیکنانی هستند که آینده بسیار درخشانی پیش رو دارند. در بالاترین سطح. اکنون ولی آنها باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آورند، استفاده کنند.

سه بازی مهم پیش رو داریم. اولی با سویا، صدرنشین لیگ است. از زمانی که من به بارسا آمدم این اولین باری است که ما صدرنشین نیستیم. سپس در بازی با اینتر بر سر صدرنشینی گروه مبارزه می‌کنیم و بعد هم ال کلاسیکو از راه می‌رسد که معنایش را به خوبی می‌دانیم. هفته جذابی است و مشتاق شروعش هستیم. فعلا به بازی با رئال مادرید فکر نمی‌کنم چون دو بازی مهم دیگر قبل از آن داریم. برای صدرنشینی در هر دو تورنمنت بازی می‌کنیم.

سفرهای پیکه به نقاط مختلف دنیا؟ برایم اهمیتی ندارد. فقط از این ناراحت شدم که ایده فوق العاده او مورد قبول واقع نشد. هیچ مشکلی با سفرهای او ندارم و معتقدم برای بازی‌های پیش رو در بهترین فرم خواهد بود.

مارک کردن مسی؟ می‌دانیم که چنین اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. در سوپرکاپ هم همین اتفاق افتاد. این به ما بستگی ندارد؛ به حریف بستگی دارد ولی البته که آن را به عنوان یک احتمال در نظر گرفته‌ایم. باید ببینیم حریف چه تصمیمی می‌گیرد و بسته به آن، عمل خواهیم کرد.

آرتورو ویدال؟ اصلی داریم که مشکلات تیم باید درون تیم حل شود. همین منوال را ادامه خواهیم داد. با آرتورو صحبت کردم و حرف دیگری در این باره ندارم.

نظر شما