شناسهٔ خبر: 28857544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی مطرح کرد؛

آمریکا و حکام سعودی در تنگنای بسیار شدید قرار دارند/ ایران در تشکیل دولت لبنان دخالت نمی‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تحولات داخلی لبنان به مسئله تشکیل دولت جدید اشاره کرد و در واکنش به اتهام‌زنی برخی طرف‌ها به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد ایران در مسائل مربوط به دولت لبنان دخالت نمی‌کند و این مسئله را ما از زمانی که سعدالحریری مامور تشکیل دولت شد، مطرح کردیم.

صاحب‌خبر -
رجانیوز: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت مردم غزه هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و ایستادگی ندارند و امروز دشمن آنها را میان دو گزینه قرار داده  است یا جنگ یا مرگ بر اثر گرسنگی.
 
دبیرکل حزب  الله لبنان خاطر نشان کرد هیچ کس نباید اسلام را مسئول جهل و عقب‌ماندگی موجود در بخش‌هایی از جهان عرب بداند.
 
وی افزود امروز شاهد تشدید تنش و اقدامات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه هستیم که مردم آن بر ادامه راهپیمایی‌هایی بزرگ بازگشت و مقاومت پافشاری می‌کنند.
 
بر  اساس گزارش المنار، دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد آنچه در منطقه جریان دارد، در اصل یک طرح آمریکایی سعودی  است و تمام کسانی که در این رخدادها مشارکت کرده‌ اند،ابزاری بیش نیستند.
 
نصرالله به حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی و قتل وی اشاره کرد و گفت حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی به یک حادثه بزرگ جهانی تبدیل شده و آمریکایی‌ها در وضعیت بغرنجی قرار گرفته‌اند و حاکمان سعودی هم در تنگنای بسیار شدیدی قرار گرفته‌آند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان درباره تحولات داخلی لبنان به مسئله تشکیل دولت جدید اشاره کرد و در واکنش به اتهام‌زنی برخی طرف‌ها به جمهوری اسلامی  ایران تصریح کرد ایران در مسائل مربوط به دولت لبنان دخالت نمی‌کند و این مسئله را ما از زمانی که سعدالحریری مامور تشکیل  دولت شد، مطرح کردیم.
 
سید حسن نصرالله خاط رنشان کرد کسانی که مدعی دخالت ایران در مسئله تشکیل دولت لبنان هستند برای اینکه پیش از آغاز تحریم‌ها علیه ایران به سرانجام برسد، کودن و احمق هستند.
 
وی افزود هرچند در زمینه تشکیل دولت، خوش بینی و پیشرفت وجود دارد، اما برخی مسائل مربوط به پست‌های وزارتی وجود دارد.

نظر شما