شناسهٔ خبر: 28855483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بیمارستان خیریه امید ارومیه هم به جمع دارندگان دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا پیوست

استان‌ها > آذربایجان غربی - دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی برای درمان‌های پیشرفته بیماری‌های مختلف من‌جمله سرطان تهیه شده توسط خیرین با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سرپرست فرمانداری ارومیه در بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، دستگاه پیشرفته شتاب‌دهنده خطی انرژی بالا برای درمان‌های پیشرفته بیماری‌های مختلف از جمله سرطان صبح امروز با حضور مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و ملامحمدی‌زاده سرپرست فرمانداری ارومیه در درمانگاه تخصصی انکولوژی و رادیوتراپی بیمارستان خیریه امید ارومیه به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه

به گفته داوود کیارنگ مهندس دستگاه های رادیوتراپی شتاب دهنده، روش عملکرد این دستگاه جایگزین پرتودرمانی و کبالت شده ضمن اینکه دستگاه شتاب‌دهنده انرژی بالای بیمارستان خیریه امید از شرکت الکتای انگلستان خریداری شده و از تکنولوژی جدید روش درمانی دنیا برخوردار است.

وی همچنین اذعان کرد: در این روش، حجم تابش پرتوها با توجه به شکل توده سرطانی منطبق شده و بدون آسیب به اعضا و بافت های مجاور، رادیوتراپی می کند.

دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی انرژی بالا

وی همچنین خاطر نشان کرد: این دستگاه جز تهران، تنها در چند شهر دیگر کشور برای درمان بیماران استفاده می‌شود و بیمارستان خیریه امید تنها مرکز دارنده این دستگاه در شمال‌غرب کشور است و برای این واحد، هزینه ای بالغ بر دو میلیون و ششصدهزار یورو بکمک خیرین هزینه شده و به نام خیر بیمارستان " یعقوب صادق نوبری " نامگذاری شده است.

بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه

شایان ذکر است با راه‌اندازی این دستگاه، بیماران استان آذربایجان‌غربی نیازی برای درمان در سایر استان‌ها و یا مرکز کشور را نخواهند داشت و امکان درمان آنها در مرکز استان، ارومیه فراهم خواهد بود.

گفتنی است، بیمارستان خیریه تخصصی و فوق تخصصی امید وابسته به انجمن خیریه امید، اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید و هم اکنون یکی از بزرگترین بیمارستان‌های خیریه در سطح کشور به شمار می‌رود.

عکاس: حمید اکبری

 

46

نظر شما