شناسهٔ خبر: 28853122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نورمفيدي: مجلس براي دفاع از محيط بانان قانون تصويب کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به درگيري چند روز گذشته شکارچيان غيرمجاز با محيط بانان در جنگل گلستان که به جان باختن يک محيط بان منتهي شد، گفت: مجلس شوراي اسلامي بايد در کوتاه ترين زمان ممکن، براي دفاع از اين محيط بانان قانون تصويب کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله سيدکاظم نورمفيدي در خطبه هاي نماز جمعه گرگان افزود: محيط بانان که قانون به آنان اجازه دفاع از خود را نمي دهد، افرادي به معني واقعي مظلوم هستند که براي دفاع از سرمايه هاي ملي و نعمت هاي الهي، جان خود را نثار کرده اند.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري اضافه کرد: در پي شهادت يک محيط بان پارک ملي گلستان، با اقدامات مقامات انتظامي و قضايي، عوامل اين درگيري و تيراندازي شناسايي شده و عده اي نيز دستگير شده اند.
آيت الله نورمفيدي بيان داشت: از دولت و قوه قضائيه مي خواهيم که در کوتاه ترين زمان ممکن، خاطيان اين مساله را به اشد مجازات برسانند تا مردم احساس امنيت داشته باشند.
به گزارش ايرنا، درگيري محيط بانان پارک ملي گلستان با شکارچيان غير مجاز در بامداد چهارشنبه گذشته به شهادت يک محيط بان به نام تاج محمد باشقره و زخمي شدن دو محيط بان و يک هميار محيط زيست ديگر منجر شد؛ پيکر محيط بان شهيد روز گذشته (پنجشنبه) درگنبدکاووس تشييع شد.
امام جمعه گرگان در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته با اشاره ربوده شدن 14 نفر از نيروهاي سرباز و نظامي در مرز ميرجاوه، گفت: ربوده شدن اين افراد نشانه قدرت و مردانگي نيست، بلکه نشانه ضعف، ذلت و خواري است که با استفاده از فرصت هاي مختلف، اقدام به ربودن اين افراد کرده اند.
آيت الله نورمفيدي خاطرنشان کرد: مقامات کشور بايد در کوتاه ترين زمان ممکن مقدمات مذاکره با طرف پاکستاني را فراهم کنند تا فرزندان اين سرزمين به کشور برگردند و افرادي که اقدام به اين کار کرده اند، تحويل ايران داده شوند.
امام جمعه گرگان با اشاره به فرا رسيدن اربعين حسيني (ع) و شرکت زائرين در راهپيمايي عظيم اربعين گفت: کميت و کيفيت اين راهپيمايي امروز در دنيا بي نظير و بي سابقه است و اين راهپيمايي متعلق به گروه، حزب، جناح و قشر خاصي نيست.
آيت الله نورمفيدي با بيان اين که دفاع ار ارزش هاي الهي و دفاع از همه مردم مظلوم جهان از اهداف امام حسين (ع) بود، خاطرنشان کرد: زائرين و عاشقان اهل بيت (ع) در اين ايام بايد گام در اين مسير و اهداف امام بگذارند، زيرا اين حرکت منشاء اثر در دنيا است.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با انتقاد به برخي گروه ها و افراد که نسبت به اين راهپيمايي حرف ها و تبليغات منفي مي زنند، اضافه کرد: موکب داران بايد مواظب باشند که اين حرف ها با هدف درگيري و تفرقه بين شيعه و سني در بين آنان جاري نشود، بلکه موکب ها بايد پذيراي همه مردم از تمامي کشورهاي دنيا باشد.
/1860/3014
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما