شناسهٔ خبر: 28851563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شاهد عینی واقعه 30 مهر همدان:

وحدت و ولایتمداری پیام حرکت انقلابی 30 مهر 57 بود

شاهد عینی واقعه 30 مهر همدان گفت: دشمن‌شناسی، تمسک به ارزش‌ها و دین، تبعیت محض از رهبری، وحدت و همبستگی و ارتقای بصیرت بخشی از پیام‌های این روز بود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد بیات ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وقایع مختلفی را پشت سر گذاشته که واقعه 30 مهر سال 57 در همدان یکی از این اتفاقات اثرگذار و انقلابی است، اظهار کرد: در جریان تشییع پیکر مطهر آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی مسیرهای متعددی انتخاب شده بود که در نهایت مسیری که جمعیت زیادی از مردم را در خود جای می‌داد و البته نشانگر مخالفت با رژیم شاهنشاهی بود، مورد تأیید واقع شد.

وی با بیان اینکه بعد از این اتفاق و مشاهده حرکت عظیم مردمی مأموران رژیم شاهنشاهی به روی مردم آتش گشودند و باعث شهادت دو نفر شدند، گفت: در واقعه 30 مهر نقش ارزشمند زنان ما مغفول مانده که باید به این مهم پرداخت.

وی با بیان اینکه روحانیت نیز با تعطیلی درس و بحث و با حضور در بین جمعیت، مهر تأییدی بر این اجتماع زدند، افزود: مأموران مستقر در شهر از بالای هتل با شلیک گلوله به مقابله با مردم پرداختند.

بیات با اشاره به همدلی، همبستگی و وحدت بین مردم در واقعه 30 مهر گفت: درب خانه‌ها به روی مردم شرکت‌کننده در تظاهرات علیه شاه باز بود تا مأموران نتوانند آنها را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه در واقعه 30 مهر ریشه‌های دینی و اعتقادی و غیرت دینی دانش‌آموزان و مردم رخ نمایان کرد، اظهار کرد: حقیقت انکارناپذیر آن روز و ضرورت امروز در اتحاد و همبستگی علیه دشمن بوده و هست.

شاهد عینی واقعه 30 مهر در همدان با گریزی به بازتاب این واقعه در همدان گفت: امام خمینی(ره) در پاریس با شنیدن این خبر با مردم همدان ابراز همدردی فرمودند، انجمن روزنامه‌نگاران ایران بیانیه صادر کردند و کارکنان صنعت نفت اعتصاب خود را ادامه دادند.

بیات با بیان اینکه باید به پیام 30 مهر توجه شود، گفت: دشمن‌شناسی، تمسک به ارزش‌ها و دین، تبعیت محض از رهبری، وحدت و همبستگی و ارتقای بصیرت بخشی از پیام‌های این روز بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ م

نظر شما