شناسهٔ خبر: 28850171 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت و گو با جی پلاس؛

سردار آزمون: رقیب ما برای قهرمانی در آسیا مشکلات و کمبود امکانات است/ مرد و زن باید بتوانند کنار هم فوتبال ببینند

سردار آزمون با انتقاد از حمایت نشدن تیم ملی از سوی مسئولان می گوید تیم ملی برای قهرمانی آسیا رقبای زیادی داریم اما رقیب اصلی ما کمبود امکانات و حمایت نشدن ایران است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران در آخرین دیدار دوستانه اش توانست بولیوی را با حساب 2 بر یک شکست دهد و چند قدم دیگر به اهداف کارلوس کی روش برای آماده سازی تیم ملی نزدیک شود.

سردار آزمون، مهاجم جوان تیم ملی بعد از حدود چهار ماه دوری از تیم ملی بار دیگر پیراهن شماره 20 را در این بازی به تن کرد اما نتوانست برای تیم ملی موفق به گلزنی شود.

با این وجود سردار در نخستین بازی خود بعد از خداحافظی از تیم ملی خوشحال است و به خبرنگار ورزشی جی پلاس می گوید همیشه به بازی در تیم ملی افتخار می کند و تمام تلاشش را برای موفقیت تیم ملی انجام می دهم.

مردم و کی روش فرصت پوشین پیراهن تیم ملی را به من دادند

*بعد از مدت ها پیراهن تیم ملی را به تن کردی. چه حسی داری؟

آزمون: خوشحالم پیراهن تیم ملی کشورم را به تن کردم. همیشه به خاطر بازی در ترکیب تیم ملی خدا را شکر کردم و به این موضوع افتخار می کنم. بازی برای ایران افتخار بزرگی است که هر کسی این فرصت را به دست نمی آورد. از هواداران و به خصوص کارلوس کی روش برای دادن این فرصت تشکر می کنم.

*بعد از چهار ماه برای تیم ملی بازی کردی و اشتیاق زیادی برای گلزنی داشتی اما نتوانستی گل بزنی؟

آزمون: همیشه با تمام وجود برای تیم ملی بازی می کنم. برای من پیروزی در بازی های دوستانه هم لذت بخش است. با اینکه من گل نزدم، تیم ملی به پیروزی رسید و این بهترین اتفاقی بود که رخ داد.

مردان و زنان ایرانی عاشق فوتبال هستند

*یکی از مهمترین مطالبات بانوان، حضور در اماکن ورزشی در هنگام بازی های دوستانه تیم ملی است. در بازی با بولیوی حدود 100 نفر تماشاگر خانم با تایید فدراسیون در ورزشگاه بودند. این اتفاق می تواند نویدبخش حضور همه بانوان در ورزشگاه ها باشد؟

آزمون: خیلی خوشحالم که روند اصلاحات برای حضور بانوان در ورزشگاه ها کلید خورده است. همه شاهد بودیم که بانوان نه تنها مشکل نیافریدند بلکه موجب شور و هیجان بیشت در ورزگاه شدند. امیدوارم روند تغییرات سرعت بیشتری بگیرد و در آینده نزدیک شاهد حضور همه بانوان ایرانی از هر قشری در ورزشگاه ها باشیم. مردم ایران چه مرد و چه زن عاشق فوتبال هستند و باید بتوانند در کنار هم بازی را ببینند.

*در روسیه حضور خانواده ها در ورزشگاه مرسوم است. این اتفاق چه تاثیری بر مسابقات می گذارد؟

آزمون: قطعا بانوان عضو جدا نشدنی این فوتبال هستند. نباید این حق را از آن ها بگیریم. به هر جهت خوشحالم که مسئولان به دنبال اصلاح شرایط هستند و به زودی بانوان می توانند بدون دغدغه بازی ها را ببینند.  

کره و ژاپن رقیب اصلی ما نیستند

*جام ملت های آسیا چند ماه دیگر شروع می شود و همه به دنبال قهرمانی در آسیا هستند. حتی کی روش می گوید ایران شانس رقابت برای قهرمانی را دارد. تو فکر می کنی این اتفاق با حضور تیم هایی مانند ژاپن و کره امکان پذیر است؟

آزمون: صددرصد هدف ما قهرمانی است. در دوره قبل هم اگر داور آن اشتباه را نمی‌کرد این شانس را داشتیم که قهرمان بشویم. تیم های بزرگی برای قهرمانی می جنگند اما رقیب اصلی ما عدم حمایت خوب است. ما هنوز دو بازی در یک پنجره فیفا دی انجام ندادیم. عملا دو بازی دوستانه کمتر انجام دادیم. اعتبارات تیم ملی کم است. امیدوارم همه مسئولان حمایت کنند تا حاشیه‌ها جمع شود و با آرامش بتوانیم کار کنیم چراکه می‌خواهیم بهترین نتیجه را بگیریم.

*در حوزه فنی شرایط ایده آل به نظر می رسد. بازیکنان ما در اروپا شاغل هستند و لیگ برتری ها هم دست کمی از بازیکنان خوب آسیا ندارند.

آزمون: واقعا آرزوی همه بازیکنان است که تیم قهرمان شود. در حال حاضر مربی خوب و کادر قوی‌ای داریم و بازیکنان بااستعدادی داریم که می‌توانیم آسیا را تکان بدهیم.

تیم های بزرگ با ما بازی می کنند؟

*بازی های دوستانه تیم ملی در حد و قواره قهرمانی آسیا است؟

آزمون: بازیکنان و قطعا آقای کی‌روش هم دوست دارد با تیم‌های بزرگ بازی کنیم اما باید ببینیم که تیم‌های بزرگ حاضر هستند که با ما بازی کنند یا خیر که در این باره باید فدراسیون فوتبال اظهارنظر کند. مطمئنا اگر با تیم‌های بزرگ بازی کنیم برای بازیکنان هم کسب تجربه خواهد بود.

 

 

نظر شما