شناسهٔ خبر: 28849815 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

يورش نظاميان سعودي به شهر شيعه نشين قطيف عربستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نظاميان ارتش سعودي شهر شيعه‌نشين «قطيف» Qatif در استان «الشرقيه»، شرق عربستان را با خودروهاي زرهي و نظامي محاصره کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از العالم، نظاميان رژيم سعودي روز پنج شنبه با تانک و خودروهاي زرهي برخي از محله هاي مسکوني شهر شيعه نشين قطيف را گلوله باران کردند و راه‌هاي منتهي به بازار «الخميس» و ورودي منظقه «الجراري» و «المدني» را بستند.
فعالان و کاربران فضاي مجازي در عربستان سعودي با راه انداختن هشتگ «الحرب_على_شيعة_القطيف» (جنگ عليه شيعيان قطيف) تصاوير متعددي از ويراني‌هاي بر جاي مانده از يورش دو روز اخير سعودي‌ها منتشر کردند.
برخي از کاربران فضاي مجازي نيز اعلام کردند، نيروهاي سعودي برق برخي از مناطق شهري قطيف را به هنگام حمله قطع کردند و مانع از ورود خودروهاي امدادرساني و آتش‌نشاني به اين مناطق شدند.
شبکه لبناني الميادين گزارش داد، صداي چندين انفجار همزمان با يورش سعودي‌ها به قطيف شنيده شد و يکي ازخانه‌ها در محله «باب الشمال» بر اثر تيراندازي نيروهاي امنيتي دچار حريق شد.
شهر قطيف عربستان همواره در معرض حملات نظاميان آل ‎سعود قرار داشته است؛تاکنون ده‌ها نفر از ساکنان اين منطقه کشته و صدها نفر از شهروندان و فعالان مدني و سياسي بازداشت شدند.
شرق عربستان از سال 2011 در اعتراض به بي‌عدالتي و توزيع ناعادلانه ثروت، شاهد اعتراض‌ها عليه رژيم آل سعود است.118/112
کليدواژه شيعيان عربستان

نظر شما