شناسهٔ خبر: 28848525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله جنگنده‌هاي ائتلاف آمريکا به مناطق مسکوني سوريه

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - جنگنده‌هاي ائتلاف تحت سرکردگي آمريکا به مناطق مسکوني دراستان «ديرالزور» سوريه حمله کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ نيروهاي ائتلاف آمريکا روز پنج‌شنبه با حمله به خانه‌هاي مسکوني در منطقه «السوسه» در استان ديرالزور سوريه، باعث کشته شدن غيرنظاميان شدند.
در همين حال، «بشار الجعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد روز پنج در نشست شوراي امنيت از نيروهاي غيرقانوني ائتلاف به اصطلاح بين المللي ضد داعش به دليل بمباران غيرنظاميان سوري انتقاد کرد.
«بشار جعفري» در نشست شوراي امنيت که با موضوع سوريه برگزار شده بود، گفت: ائتلاف غيرقانوني موسوم به ائتلاف بين المللي که سرکردگي آن را آمريکا بر عهده دارد بار ديگر آشکارا حقوق بين الملل، حقوق بشر بين المللي و حقوق بشر را نقض کرده و دست به جنايت جديدي عليه غيرنظاميان بيگناه سوري زده است.
وي افزود: جنگنده هاي ائتلاف آمريکايي روزهاي سيزدهم و چهاردهم اکتبر سال 2018 خانه هاي مسکوني را در شهر «هجين» استان «ديرالزور» سوريه با بمب هاي فسفر سفيد هدف قرار دادند و اين در حالي است که به کارگيري اين بمب ها به لحاظ بين المللي ممنوع است. اين حمله منجر به کشته و زخمي شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان شد که اغلب آنها زنان و کودکان بودند. براي همگان روشن شده است که اين ائتلاف با همه چيز مي جنگد به جز تروريسم.118/112
کليدواژه سوريه امريکا

نظر شما