شناسهٔ خبر: 28846165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پاکستان: آماده همکاري با ايران در آزادي مرزبانان هستيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اسلام آباد - ايرنا - دولت پاکستان آمادگي خود را در همکاري با جمهوري اسلامي ايران براي جست و جو و يافتن سرنخ هايي از سرنوشت مرزبانان ايراني ربوده شده از سوي يک گروه تروريستي در مرز مشترک دو کشور اعلام کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ايرنا، سخنگوي وزارت امور خارجه پاکستان عصر امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران داخلي و خارجي از ربوده شدن تعدادي از مرزبانان ايراني از سوي يک گروه تروريستي در نقطه صفر مرزي و در نزديکي گذرگاه مرزي ميرجاوه و تفتان ابراز تاسف کرد و گفت: محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران نيز در تماس تلفني با شاه محمود قريشي (همتاي پاکستاني خود) درباره ربوده شدن مرزبانان ايراني در 16 ماه اکتبر به تبادل نظر پرداخت.
«محمد فيصل» گفت:قريشي به همتاي ايراني خود اطمينان داد که نيروهاي نظامي و امنيتي پاکستان با همکاري مشترک با نيروهاي امنيتي و مرزي ايران در تلاشند تا از سرنوشت ربوده شدگان خبري به دست آورند.
وي توضيح داد: مديران اجرايي عمليات نظامي دو کشور ايران و پاکستان از طريق خط تلفن اضطراري با يکديگر در ارتباطند و اطلاعات مورد نظر را با يکديگر مبادله مي کنند و از سوي ديگر عمليات زميني و هوايي براي يافتن محل ربوده شدگان و مخفيگاه هاي تروريست ها همچنان ادامه دارد.
سخنگوي وزارت خارجه پاکستان به نقل از محمود قريشي گفت:اين حادثه کار دشمنان مشترک دو کشور است، زيرا که آنها از اينکه دو کشور همسايه به يکديگر نزديک شده است به شدت ناخرسندند.
وي به نقل از وزير خارجه پاکستان، مرزهاي مشترک دو کشور همسايه را مرزهاي آشتي و صلح خواند و گفت:دولت اسلام آباد در جهت تعهدات خود اجازه نخواهد داد تا بدانديشان با اين نوع اقدام هاي مجرمانه به اهداف خود برسند.
محمد فيصل تصريح کرد:وزير خارجه ايران همچنين در گفت و گوي تلفني با قريشي برضرورت رفع موانع در مسير گسترش روابط دو جانبه بر افزايش تلاش هاي دو جانبه براي تامين امنيت و ثبات در امتداد مرزهاي مشترک تاکيد کرد.
سخنگوي وزارت خارجه پاکستان همچنين بار ديگر به اهميت توافقنامه هسته اي ايران اشاره کرد و گفت:همه طرف هاي درگير در اين توافقنامه بين المللي بايد به اين توافقنامه احترام بگذارند.
وي در واکنش به تحريم هاي آمريکا عليه ايران گفت:هيچ راهي جز ادامه گفت و گوهاي ديپلماتيک براي برون رفت از اختلاف ها به وجود آمده در توافقنامه برجام وجود ندارد.
محمد فيصل به عزيمت هزاران نفر از مردم پاکستان براي حضور در مراسم اربعين حسيني در عراق اشاره کرد و گفت:هماهنگي خوبي بين اسلام آباد و عراق براي خدمات رساني به زائران پاکستاني ديده مي شود.
وي افزود:دولت پاکستان براي رفع برخي مشکلات ويزاي زائران با دولت عراق در ارتباط است.
سخنگوي وزارت خارجه پاکستان همچنين به اوضاع افغانستان اشاره کرد و گفت:تنها راه پايان تنش و درگيري ها در اين کشور، آمدن به پاي ميز مذاکرات است و اين مشکل، بايد تنها با مشارکت مردم افغانستان برطرف شود.
وي از آغاز گفت و گوهاي آشتي ملي در افغانستان حمايت کرد و گفت:دولت پاکستان آماده همکاري در اين زمينه است.
محمد فيصل ادامه داد:دولت پاکستان از بازگشت امنيت و ثبات در افغانستان به عنوان کشور مهم و همسايه استقبال مي کند.
وي به اقدام ارتش پاکستان در حصارکشي، کشيدن سيم خاردار و کندن خندق در مرزهاي مشترک اشاره کرد و گفت:اين اقدام هاي براي جلوگيري از ترددهاي غير قانوني در مرزهاي مشترک صورت مي گيرد.
وي از پروژه هاي گاز رساني و برق رساني بين کشورهاي آسياي ميانه و افغانستان و پاکستان حمايت کرد و يادآورشد که طرح برق رساني 'کاسا 1000' و همچنين خط انتقال گاز تاپي مي تواند سبب شکوفايي اقتصادي و توسعه بازرگاني در منطقه شود.
شبد**آساق**6125**1010
انتهاي پيام /*

نظر شما