شناسهٔ خبر: 28844955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| ابوترابی‌فرد: انقلاب اسلامی امتداد جریان ظلم‌ستیزی عاشوراست

R7840/P1377/S6,60/CT11

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فریاد ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: امام حسین(ع) با خون مقدس‌ خود مردم را از جهل نجات داد تا در آینده جریان قدرتمندی به نام انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای پایگاه کمیل حوزه یک حضرت قائم(عج) شهرستان ورامین با اشاره به حرکت انقلابی کاروان امام‌حسین(ع) در روز عاشورا اظهار داشت: در این روز فریاد مقابله با ظلم در جهان طنین‌انداز شد و امام حسین(ع) با خون مقدس‌ خود مردم را از جهل نجات داد تا در آینده جریان قدرتمندی به نام انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

وی با اشاره به تأکید امام حسین(ع) به ظلم‌ستیزی و ایستادگی در مقابل ظالم بیان کرد: امروز نیز باید در راه مبارزه با ظلم حرکت کرد و آمر به معروف و ناهی از منکر بود و در مقابل حاکمیت مزدوران در منطقه، دنیای اسلام و اقدام آن‌ها در تحقیر ملت‌های مسلمان ایستادگی کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جریان کینه‌توزانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: جنگ تحمیلی 8 ساله و سپس تحریم و فشارهای اقتصادی و حمله به دیگر کشورها همه یک جریان است که اگر در مقابل آن ایستادگی کنیم پیروز میدان هستیم و در غیر این صورت هم‌صدا با آن‌ها می‌شویم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این جریان منفور خون‌آشامی مانند جریان داعش و تکفیری را ایجاد کرد که مسلمانان را زیر چکمه‌های خود خُرد کنند تا راه برای سلطه آن‌ها در منطقه فراهم شود ولی خداوند متعال در مقابل آن‌ها دستاوردهای ارزشمندی به ما داده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور ادامه داد: امروز در سایه امنیت و قدرت نظامی توانسته‌ایم به دستاوردهای بالا در زمینه علمی و عقلانیت برسیم و در ادامه نیز با تکیه به این داشته‌ها و سرمایه‌های خود بر ضعف‌هایمان غلبه می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران سپس با اشاره به پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این حرکت عظیم و بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان حول امام حسین(ع) در حالی رُخ می‌دهد که در گذشته به واسطه ناامنی‌های بسیار امکان چنین حضور میلیونی وجود نداشت و همه اینها به واسطه رهبری مقتدر و ملتی وفادار است که یک جریان انقلابی به چنین حرکتی عظیم تبدیل شود.

ابوترابی‌فرد در پایان با اشاره به شکست دشمن در دستیابی به اهداف خود در منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: دستاوردهای تفکر انقلابی تنها محدود به داخل نیست بلکه در شرایط منطقه‌ای نیز برگزاری انتخابات با روی آمدن افراد انقلابی و یا تبدیل شدن لبنان به نماد مقاومت عرب در شرایطی که حیات خلوت غرب بود همه از دستاوردهای تفکر انقلابی است.

انتهای پیام/ش

نظر شما