شناسهٔ خبر: 28844468 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نشست چشم انداز و توسعه روابط تجاري انگليس و ايران آغاز شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – نشست «چشم انداز و توسعه روابط تجاري انگليس و ايران» عصر پنجشنبه با حضور حميد بعيدي نژاد سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن، فعالان حوزه اقتصادي، سرمايه گزاران و علاقمندان به حوزه تجارت با ايران آغاز به کار کرد.

به گزارش ايرنا، در اين نشست که در محل اقامت سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن در حال برگزاري است، بعيدي نژاد، لرد نورمن لامونت فرستاده ويژه دولت انگليس در امور تجاري ايران و جک استراو وزير خارجه اسبق انگليس سخنراني خواهند کرد.
پس آن تحليلگران و کارشناسان حوزه تجاري در ميزگردي درباره آخرين تحولات تجاري ايران و انگليس در دوره پسا برجام گفت وگو خواهند کرد.
اين نشست در حالي برگزار مي شود که دولت آمريکا ارديبهشت ماه امسال به‌طور يکجانبه از توافق هسته‌اي ايران با کشورهاي 1+5 که در سال 2015 (1394) به امضا رسيد، خارج شد و دونالد ترامپ رئيس ‌جمهوري آمريکا 15 مردادماه فرمان اجرايي بازگشت تحريم‌ها را عليه ايران امضا کرد.
لرد لامونت پيشتر در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفته بود: فضاي حاکم بر روابط تجاري تا حدودي دشوار شده است اما روحيه‌اي بر فضا حاکم است که تمايل دارد عکس قضيه را وانمود کند.
رئيس اتاق بازرگاني انگليس و ايران عنوان کرد: دولت اين کشور به همراه دولت‌هاي عضو اتحاديه اروپا به‌سختي در تلاش هستند تا مسيرهاي ويژه‌اي براي حمايت مالي از تجارت با ايران و به‌ويژه براي پرداخت بهاي صادرات ايران ايجاد کنند.
وي خاطرنشان کرد: روش‌هاي اتخاذشده به آگاهي دولت ايران نيز رسيده و اميد است که بتوان روابط تجاري را ادامه داد.
شبد** هـ ن **9122
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما