شناسهٔ خبر: 28844078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

بازتاب بین‌المللی پیروزی خفیف ایران برابر بولیوی

موفق در بازی‌های تدارکاتی و صعودها، ناکام در میادین اصلی!

رسانه «تریبون مانادو»، در گزارشی از بازی ایران و بولیوی نوشت: «پیروزی برابر بولیوی نباید برای ایران یک اتفاق خوشحال‌کننده باشد، بازی تدارکاتی خوبی برای ایران بود اما بازی‌های تدارکاتی بهتری لازم است تا این تیم به‌عنوان تیم اول قاره آسیا مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باشد.»

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم ملی فوتبال ایران برابر بولیوی در یک بازی تدارکاتی در استادیوم آزادی محک خورد و مشخص است کادر فنی با توجه به تمرینات و اردوی اخیر، از این بازی درگیرانه و سرعتی راضی بود و می‌شود این‌طور فرض کرد که بازیکنان کی‌روش در یک بازی تدارکاتی خیلی خوب در کنار هم فوتبال بازی کردند و برخی مشکلات به خوبی نمایان شدند.

تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 2 بر یک بولیوی را شکست دهد و به پنجاهمین پیروزی با کارلوس کی‌روش برسد. مرد پرتغالی می‌تواند باز هم مدعی یک قدم رو به جلو باشد و بر این نکته تاکید داشته باشد که همچنان در حال گرفتن نتیجه هستیم و وضعیت خوب است. این خوب بودن وضعیت البته در نگاه کارشناسان تنوع زیادی دارد و همه با این «خوبی» موافق نیستند. در رسانه‌های خارج از کشور اما بازتاب جالبی رویت شد و پیروزی 2بریک ایران برابر بولیوی از دید رسانه‌های خاورمیانه، شرق دور و حتی اروپایی به صورت یکنواخت تفسیر نشد.

نکته مهمی که درباره نتایج کارلوس کی‌روش وجود دارد، این است که او نسل‌های مختلفی را در تیم ملی به میدان فرستاد و حالا هم با نسل جدیدی از فوتبالیست‌های ایران روبه‌رو است. «الجزیره اسپورت» در این‌باره نوشت: «کی‌روش یک برگ برنده مهم دارد و این موضوع برای رقبای ایران بسیار جدی است، او نسل‌های متفاوتی را امتحان کرده و دستش برای استفاده از بازیکنان تازه‌نفس، خوب و پر انرژی همیشه پر است.»

«اسپورتیکا» نوشت: «تیم ملی ایران با کی‌روش نتایج خوبی کسب کرده اما بیشتر در مقاطع انتخابی و منجر به صعود بوده و در خود میدان اصلی شاهد نتایج درخشانی نبوده‌ایم. بزرگ‌ترین پیروزی ایران را می‌توان غلبه بر مراکش در جام‌جهانی، برد مقابل شیلی در بازی دوستانه و همچنین پیروزی‌های متوالی مقابل کره‌جنوبی دانست. ایران باید در میدان اصلی مثل جام ملت‌های آسیا قدرت واقعی خودش را نشان بدهد.»

«فاکس اسپورت» آسیا در گزارشی از بازی ایران برابر بولیوی نوشت: «باز هم یک ایران تهاجمی را مشاهده کردیم و ایران همان‌گونه بازی کرد که مربی پرتغالی آن وعده داده بود. پیش از بازی صحبت‌های کی‌روش نوید یک بازی تهاجمی می‌داد و ترکیب هم که اعلام شد، به وضوح مشخص بود که سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با سیستمی هجومی تیمش را وارد میدان خواهد کرد.»

«شینهوا» اما به سراغ موضوعی فراتر از خود بازی رفت. این رسانه معتبر و پربیننده چینی درباره بازی ایران و بولیوی نوشت: «بازی با یک حریف به نام بولیوی محک رقیق ایران بود و شاید بهتر بود ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا با یک رقیب جدی‌تر و سرسخت‌تر بازی می‌کرد. البته بولیوی تیم دست‌و‌پا بسته‌ای نبود اما ایران خوب می‌داند که رقبایی مثل ژاپن، عربستان، امارات و حتی استرالیا دارد و باید مراقب قدرت این رقبا باشد. جام ملت‌های آسیا امسال یک جام سخت و پیچیده است و تیم‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند. بازی‌ها تقریبا غیرقابل پیش‌بینی هستند و ایران با بازی مقابل تیم‌هایی مثل بولیوی یا ونزوئلا نمی‌تواند ادعا کند برای جام ملت‌های آسیا کاملا آماده شده است. بازی‌های تدارکاتی حیاتی هستند و باید طوری طراحی شوند که به درد یک تیم بخورد، نه اینکه فقط یک تمرین خوب برای تیم دست‌وپا کرده باشد.»

رسانه «تریبون مانادو»، در گزارشی از بازی ایران و بولیوی نوشت: «پیروزی برابر بولیوی نباید برای ایران یک اتفاق خوشحال‌کننده باشد، بازی تدارکاتی خوبی برای ایران بود اما بازی‌های تدارکاتی بهتری لازم است تا این تیم به‌عنوان تیم اول قاره آسیا مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باشد.»

وب‌سایت «اسکای اسپورت» نیز قبل از بازی، پیش‌بازی مفصلی نوشته بود و پس از بازی نیز از تلاش بازیکنان ایران برای رسیدن به گل نوشت: «بازیکنان ایران هدفمند‌تر بازی می‌کردند، کار خوب کی‌روش استفاده از جوانان بود و نشان داد که همچنان به فکر ساختن نسل‌های فوتبال ایران است و حتی در کنار روزهای سخت، می‌خواهد باز هم نسل تازه‌ای را معرفی کند.»

 

* مترجم : بابک سرانی‌آذر

نظر شما