شناسهٔ خبر: 28843028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان عنوان کرد:

فرهنگ ایثار و شهادت؛ پشتوانه نسل های سوم و چهارم انقلاب در ادامه راه

گروه اجتماعی - ضیایی، فرهنگ غنی ایثار و شهادت را پشتوانه محکمی برای نسل های سوم و چهارم انقلاب جهت ادامه راه دانست و متذکر شد: شهدا مسیر را برای ماه روشن کردند.

صاحب‌خبر -

فرهنگ ایثار و شهادت؛ پشتوانه نسل های سوم و چهارم انقلاب در ادامه راه

به گزارش ایکنا از گیلان، اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان امروز، 26 مهر در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «حبیب روحی» که با همراهی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با بیان اینکه نگاه ما به حوزه جهاد، ایثار و شهادت بسیار والا و عمیق است، عنوان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی فرهنگ غنی ایثار و شهادت را پشتوانه محکمی برای نسل های سوم و چهارم انقلاب جهت ادامه راه دانست و متذکر شد: شهدا همچون چراغ های نورانی مسیر را برای ماه روشن کردند.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه در ایام حزن و اندوه اربعین حسینی قرار داریم، تصریح کرد: نقش کودکان و نوجوانان حادثه کربلا کمتر از نقش بزرگان نبوده و لذا اثرگذاری کودکان و نوجوانان در عرصه ایثار و شهادت بسیار مهم و ارزشمند است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، قدردانی از خانواده های شهدا را وظیفه همگانی دانست و گفت: هرچه داریم از عزت و اقتدار و امنیت و آرامش به برکت خون شهداست لذا رسالت ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برجسته سازی این فرهنگ است.

وی کشف استعدادهای ناب را از جمله وظایف کانون پرورش فکری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم قدم های مثبتی در راه اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید گیلان نیز، شهید روحی را از پاسداران سرافراز دفاع از حریم اهل بیت(ع) دانست که در سال 94 در سوریه به شهادت رسید و اظهار کرد: از این شهید بزرگوار سه فرزند به یادگار مانده است.

وی شهدای مدافع حرم را ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس و مروج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: اگر ما این فرهنگ را نهادینه کنیم، نظام و انقلاب را بیمه کردیم، زیرا استمرار نظام و انقلاب ما تا امروز مدیون فرهنگ شهادت طلبی شهدا است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم با صلابت و شجاعت مثال زدنی شان دشمن تکفیری را به سخره گرفتند و حقیقت اسلام واقعی و ناب محمدی(ص) را در برابر کفر و اسلام دروغین داعش به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

نظر شما