شناسهٔ خبر: 28842917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صرف بیشتر اعتبار احیای دریاچه ارومیه درحوزه عمرانی

خبرگزاری صداوسیما

90درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در حوزه فنی و عمرانی هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت : رویکرد این ستاد ، عمرانی بود و باید این روند اصلاح شود و حوزه فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مجید خدابخش افزود : باید دلایل اصلی روند خشک شدن دریاچه را بررسی کرده و بر اساس وزن و ضریب هر موضوع مورد توجه قرار گیرد.
استاندار انجام کارهای جزیره‌ایرا برای احیای دریاچه ارومیه بی‌نتیجه دانست و ادامه داد : همه 27 راهکار موجود برای احیا باید با هم پیش بروند و توجه به یک راهکار و بی توجهی به بقیه، نتیجه مناسبی را دربرنخواهد داشت.
خدابخش خاطرنشان کرد : باید به سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کاری دریاچه ارومیه اعتماد کرد چرا که تقویت سمن‌ ها در موضوع احیای دریاچه ارومیه مهم است.
وی گفت : با تقویت سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی در کنار حوزه عمرانی موفق شویم.
در این نشست، اعضای سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با ستاد احیای دریاچه ارومیه به بیان نظرات خود در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه پرداختند.
اعضای سمن‌ ها کاهش دیدگاه دولتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه، اعتماد به مردم و فرهنگ سازی اصلاح الگوی کشت را از مهمترین مسایل مرتبط با احیای دریاچه دانستند و اصلاح نگاه ستاد احیا از حوزه عمرانی به اجتماعی را خواستار شدند.

نظر شما