شناسهٔ خبر: 28841660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کاريکاتوري جالب از تلاش ترامپ براي تطهير چهره سعودي‌ها در پرونده خاشقجي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - پايگاه قطري العربي الجديد در کاريکاتوري تلاش ترامپ براي تطهير چهره مقامات سعودي در پرونده ناپديد شدن جمال خاشقجي را به تصوير کشيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، پايگاه قطري العربي الجديد امروز با انتشار کاريکاتوري با عنوان «مداخله ترامپ در پرونده ترور خاشقجي» تلاش رئيس جمهور آمريکا براي تطهير چهره مقامات سعودي را به تصوير کشيد.
در اين تصوير ترامپ در حاليکه حوله‌اي در دست دارد که عبارت MBS (مخفف محمد بن سلمان) به روي آن نقش بسته، در حال شستن دستان خون آلود مقامات سعودي است.
در اين تصوير همچنين جيب‌هاي ترامپ پر از دلارهاي مقامات سعودي به تصوير کشيده شده است.
خاشقجي سه شنبه 10شهريور پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد.
رسانه ها چند روز بعد گزارش دادند «خاشقجي» در داخل کنسولگري عربستان به قتل رسيده و جسدش به خارج از کنسولگري منتقل شده است.
سازمان عفو بين الملل در واکنش به اخبار قتل «خاشقجي» در بيانيه اي اعلام کرد، قتل «جمال خاشقجي» به اين معني است که منتقدان حتي در خارج از عربستان نيز امنيت جاني ندارند.
جامعه بين الملل خواستار روشنگري و پاسخ صريح «رياض» در اين رابطه شده است.
نام «خاشقجي» روزنامه‌نگار منتقد رژيم سعودي در فهرست افراد بازداشتي و تحت تعقيب رژيم سعودي قرار داشت. وي از بيم دستگير شدن در خارج از عربستان زندگي مي کرد.
روزنامه بريتانيايي گاردين سه شنبه 9 اکتبر در گزارشي اعلام کرد روند تحولات عربستان در سال هاي اخير از يک الگوي واضح پيروي مي کند؛ از زماني که «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان شده است، رياض هرگونه مخالفتي را صرفنظر از آنکه از سوي چه کسي باشد به طرز وحشيانه سرکوب مي کند.118/112
کليدواژه جمال خاشقجي

نظر شما