شناسهٔ خبر: 28840951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سازمان ملل به احتمال تقلب در انتخابات مجلس افغانستان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، سازمان ملل متحد و معاون رییس جمهور افغانستان به احتمال تقلب در انتخابات مجلس این کشور هشدار دادند.
  «تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار پیامی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس این کشور گفت: هرگونه تقلب در روند انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان منجر به سرقت آرای شهروندان این کشور می شود و این پذیرفتنی و قابل تحمل نیست.
وی از مردم افغانستان خواسته است در صورت مشاهده موارد مشکوک به تقلب به مراجع انتخابات گزارش دهند.
نماینده سازمان ملل متحد به نهادهای برگزارکننده انتخابات افغانستان نیز توصیه کرده است از آرای سالم مردم این کشور حفاظت کنند و مسوولیت خود را به خوبی ادا کنند.
«سرور دانش» معاون دوم رییس جمهور افغانستان نیز با صدور پیامی به مناسبت انتخابات مجلس این کشور هشدار داد: کمیسیون انتخابات از هرگونه رفتارهای غیرقانونی که به تخلفات انتخاباتی منجر می شود ، پرهیز کند و اجرای قوانین انتخابات را در مراحل شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات معیار اصلی عملکرد خود قرار دهد.
این درحالی است که پیش از این نیز احزاب و جریان های سیاسی از احتمال تقلب در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور هشدار دادند و بر لزوم نظارت دقیق و بی طرفانه احزاب سیاسی و جامعه مدنی بر انتخابات تاکید کرده بودند.
قرار است بیش از چهارصد هزار نفر به نمایندگی از نامزدهای انتخابات مجلس ، احزاب سیاسی ، نهادهای مدنی ، رسانه ها و سازمان های بین المللی بر روند برگزاری و شمارش آرای انتخابات مجلس نظارت کنند.

نظر شما