شناسهٔ خبر: 28838157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در قالب کاروان قافله عاشقی صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح «نائب الشهید»/برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه اربعین در نجف و کربلا

رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی در قالب کاروان قافله عاشقی در نجف و کربلا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی، امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت اربعین حسینی با تاکید بر بزرگداشت شعائر الهی و اسلامی در جامعه اظهار کرد: امروز اربعین حسینی دارای قداست و اهمیت مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی در جامعه جهانی است.

 

رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به حضور میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تصریح کرد: با وجود تبلیغات منفی رسانه‌های جهانی و شبیخون فرهنگی، خیل عاشقان ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) از گوشه و کنار جهان در این همایش عظیم شرکت می‌کنند که نشانه‌ایی ویژه برای صاحبان خرد، فرهنگ و اندیشه و اصحاب معنویت است.

 

مهدوی با بیان اینکه اربعین حسینی مانور بزرگ معنوی، فرهنگی و جهاد نرم دینی است افزود: رعایت فضای معنوی نشانه بزرگداشت این ایام است که نباید بگذاریم با بهانه‌تراشی‌هایی چون قومی‌گرایی و ملی‌گرایی این حرکت الهی که با مدیریت امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) سامان یافته، مخدوش شود.

 

وی تاکید کرد: هیئت‌ها و موکب‌های پذیرایی باید در پوشش موکب‌های عراقی ارائه خدمات کرده تا تعصبات ملی صدمه‌ایی برای این حرکت جهانی نباشد.

 

مهدوی با تاکید بر رعایت تکریم مهمان‌پذیری موکب‌های عراقی گفت: نباید با برخی صحنه‌ها و رفتارهای سبک موجب دلگیرشدن برادران عراقی شویم.

 

وی با اشاره به توطئه‌های چندماه اخیر دشمنان در برخی رسانه‌های مجازی و مکتوب جهت جداسازی دل‌های زوار اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و صدمه‌زدن به اربعین خاطرنشان کرد: عده‌ایی که همواره در جبهه اهریمن قدم و قلم می‌زنند در حال توطئه برای صدمه زدن به اربعین هستند و ملت ایران باید نسبت به این جنگ روانی پنهان دشمن هوشیار بوده و با عراقی و ایرانی کردن طیف زوار، آب به آسیاب دشمن نریزد.

 

مهدوی با اشاره به برنامه‌های جبهه انقلاب فرهنگی با محوریت اربعین حسینی تصریح کرد: طبق روال هر سال جبهه فرهنگی برنامه‌های فرهنگی را در قالب « قافله عاشقی» در همایش اربعین حسینی برگزار می‌کند.

 

وی از فعالیت ۱۵ موکب گیلان در اربعین خبر داد و افزود: برپایی هیئت عزاداری گیلانیان در شب اربعین یکی از این برنامه‌هاست که به‌صورت منسجم و واحد برگزار می‌شود، سال گذشته ۲ هزار نفر در این عزاداری شرکت کردند.

 

رئیس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان ادامه داد: همچنین جمعه(۴ آبان) برنامه سوگواری منسجمی در صحن امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار خواهد شد ضمن اینکه در تمامی موکب‌ها زیارت عاشورا قرائت می‌شود.

 

وی از تهیه پیشانی‌بندهایی مزین به « لبیک یابن الزهرا» ویژه گیلان خبر داد و گفت: این پیشانی‌بندها در الوان و رنگ‌های مختلف تهیه و به زوار اربعین اهدا می‌شود.

 

مهدوی به اجرای طرح نائب الشهید اشاره کرد و بیان داشت: گیلان پیشگام اجرای این طرح بود که امسال به‌صورت ملی برگزار می‌شود، بدین ترتیب که هر زائر حامل تصویر یک شهید در پیاده‌روی اربعین است.

 

وی با اشاره به برگزاری تجمع فعالان فرهنگی اربعین گفت: این همایش فردا (جمعه، ۲۷ آبان) با سخنرانی آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت برگزار می‌شود.

 

مهدی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در راستای ارتقای محبت ارادتمندان اهل بیت (علیهم السلام) بسته‌های نمک و نبات اهدایی آستان مقدس رضوی به عراقی‌ها و زوار غیرایرانی در طول مسیر داده می‌شود.

 

 

نظر شما