شناسهٔ خبر: 28835201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وحشت در کریمه

دیروز چهارشنبه در حمله فرد مسلحی به کالج پلی تکنیک شهر کرچی در کریمه 19 تن کشته و 40 نفر در بیمارستان بستری شدند.

صاحب‌خبر -

مهاجم جوان بعد از منفجر کردن یک بمب دست ساز در کافه تریا کالج، شروع به تیراندازی به سمت جوانان حاضر در محل کرد .

رسانه های روسیه در ساعات اولیه اعلام کردند که 10 نفر کشته شدند و تعداد مجروحان نیز حدود 50 نفر اعلام شد.اما شمار کشته شدگان خیلی سریع افزایش یافت و نهایتا به 19 نفر رسید.

عامل حمله چه کسی بود؟

مهاجم جوان  "ولادیسلاو روسلیاکف" 18 ساله، دانشجوی همین دانشکده بود. بر اساس تحقیقات پلیس او به محض اینکه به سن قانونی  خرید اسلحه رسید، اسلحه و فشنگ خریداری کرده است. روسلیاکف پس از تیراندازی خودش را نیز کشت و کیف دیگری که حاوی بمب دوم بود قبل از انفجار خنثی شد.
بخاطر این اتفاق سه روز عزای عمومی در روسیه اعلام شده است.

مدیر این دانشکده جزئیات این حادثه را اینگونه تشریح کرد که چند فرد مسلح وارد ساختمان دانشکده شدند و پس از تیراندازی به سمت دانشجویان و کارکنان این دانشکده، یکی از این افراد بمبی را در ساختمان دانشکده منفجر کرده است.

با انتشار خبرهای اولیه از این حادثه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در شهر بندری سوچی درحال مذاکره با همتای مصری خود بود، در جمع خبرنگاران خواستار یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان شد. و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.. پوتین همچنین  به کمیته تحقیقات دستور داد که انگیزه این مهاجم را جستجو کنند.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که برای کمک به قربانیان، بخشی از نیرو‌های ارتش و همچنین تجهیزات لازم را به منطقه فرستاده است.

شهر ساحلی کرچ در شرق شبه جزیره کریمه، در کناره دریای سیاه قرار دارد. این شبه جزیره در ژانویه ۲۰۱۴ میلادی یعنی چند ماه پس از انقلاب «یورومیدان» اوکراین به خاک روسیه ضمیمه شد؛ اقدامی که محکومیت بین‌المللی را در پی داشت.

نظر شما