شناسهٔ خبر: 28834042 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

ایثار بزرگ مردم عراق در مراسم اربعین در رسانه های جمعی انعکاس یابد

حوزه/ نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حقیقتاً بسیار لازم است که ایثار بزرگ مردم عراق در مراسم پیاده روی اربعین در پذیرایی از زوار حسینی در رسانه های جمعی انعکاس بیش از پیشی پیدا کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مردم شریف و مخلص عراق انصافاً در رابطه با اربعین در این چندساله سنگ تمام گذاشته اند و روز به روز این عشق و محبت و ایثار بیشتر می شود که این ها همه از برکات نهضت حسینی در زمانه ماست.

وی با اشاره به این که اربعین نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی است، گفت: نهضت سیدالشهدا(ع) به عنوان چراغ هدایت بشریت مطرح است و خود امام حسین(ع) در طول سال ها و قرون متمادی کشتی نجات انسان ها به سمت سعادت و عاقبت به خیری بوده اند و در اربعین این مساله تجلی بیش از پیشی پیدا می کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اربعین از دیرباز به عنوان یک سنت مطرح و رایج در بین شیعیان وجود داشته، به خصوص این که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) از نجف اشرف پیاده به سمت کربلای معلی حرکت می کردند ، هر چند که در دوران رژیم بعث صدام این مساله تا حدودی کمرنگ شد اما به لطف الهی پس از نابوی صدام و صدامیان در سال های اخیر شاهد عظمت چشم گیر این مانور بزرگ بوده ایم.

وی افزود: البته این از برکات امام حسین(ع) است که حرارت عشق به ایشان و نهضتشان رو به افزایش است ، کما این که در سال های اخیر این حرکت عظیم آن چنان در جهان موثر بوده که دشمنان اهل بیت(ع) و در راس آن ها آمریکا و اسراییل و وهابیت به دنبال آن بوده اند که به تفرقه افکنی میان شیعیان کشورهای مختلف از جمله عراق و ایران این مساله را تحت الشعاع توطئه های خود قرار دهند.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: بی شک همه کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند از فیوضات این برنامه بهره مند می شوند و اساساً این مراسم بزرگترین همایش مردمی است که برکات عظیمی در ابعاد مختلف دارد و انشاالله این برنامه امسال هم با شکوه هر چه بیشتر برگزار می شود.

وی گفت: البته ما هم وظیفه داریم که در شکوه و عظمت رسانه ای این قضیه بکوشیم، ضمن آن که به لطف الهی و با وجود سختی ها و مشکلات اقتصادی مردم ما باز هم علاقه مندی بالای خویش را برای حضور در این سفر معنوی نشان داده اند و ثابت کرده اند که عشق و محبت به سیدالشهدا(ع) فراتر از محاسبات این دنیایی است ، چه آن که مردم برای امام حسین(ع) از جان خویش نیز می گذرند و طبعاً هزینه مالی که جای خود دارد.

این استاد حوزه افزود: با همه این ها انتظار است که دولتمردان زمینه های بیشتری فراهم کنند تا سفر زایران با حداقل هزینه صورت گیرد چرا که بخش وسیعی از مردم از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند.

۳۱۳/۸

نظر شما