شناسهٔ خبر: 28833969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دادگاه متهمان مخلوط کننده ماسه با گندم در شیراز برگزار شد

صاحب‌خبر -
سرویس شهرستان‌ها: دادگاه رسیدگی به اتهامات کسانی که آرد و گندم را به صورت ناخالص با مخلوط کردن شن و ماسه عرضه می‌کردند،در شیراز برگزار شد.

این دادگاه که سومین مورد در زمینه رسیدگی به اتهامات و جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی است، با حضور ۱۱نفر از متهمان در شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم به ریاست قاضی سید محمود ساداتی در شیراز برگزار شد.

در این دادگاه که به صورت علنی با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات برگزار شد، کوروش زارعی نماینده دادستان، کیفرخواست متهمان را قرائت کرد و برای متهمان خواستار مجازات قانونی شد.

اختلاط گندم با ماسه و گندم نامرغوب،عرضه مجدد گندم خریداری شده به مراکز خرید، مخلوط کردن گندم ایرانی و خارجی و فروش به دولت، تحصیل مال نامشروع، انتقال ماسه به سیلوها برای اختلاط با گندم، فروش گندم امانی دولت و وارد کردن ضرر و زیان به دولت از جمله اتهامات این افراد است.

گزارش خبری پخش شده از صدا و سیمای استان فارس، فیلم و تصویر موجود از اختلاط خاک و گندم،رد یابی مالی حساب متهمان و گزارش دستگاه‌های مسئول از جمله مستندات این دادگاه برای اثبات اتهامات اعلام شد.اخلال در روند کالای استراتژیک گندم و حیف و میل شدن اموال دولت از دیگر افعال مجرمانه این متهمان اعلام شد.خیانت در امانت و فروش مال غیر و تحصیل مال نامشروع نیز از اتهامات این افراد است.

وکلای مدافع در این جلسه دادگاه به صورت انفرادی و جمعی از متهمان دفاع کردند.لطیف رستاد مدیر عامل شرکت غله منطقه۳ کشور نیز در این دادگاه به عنوان مطلع حضور داشت و گزارشی از روند خرید تضمینی گندم توسط دولت ارائه داد.‏

نظر شما