شناسهٔ خبر: 28833759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

درگاه جامع گردشگری یزد راه اندازی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، بر نگاه همه جانبه در راستای کمک به پیشرفت کار راه اندازی یک درگاه مرجع برای حوزه گردشگری یزد و حمایت از تلاش های انجام شده در این مسیر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار که به دعوت کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای شهر یزد، در سی و چهارمین نشست این کمیسیون شرکت کرده بود، پس از ارایه یکی از شرکت‌های بومی فعال در زمینه خدمات سفر، گفت: باید با نگاه جامع به موضوع و با هدف کمک به پیشرفت کار، از تلاشها برای راه اندازی سایت جامع گردشگری یزد ، حمایت کرده و با شناسایی سایر امکانات و ظرفیت‌های استانی - موجود در بخش دولت و بخش خصوصی- برای تکمیل و بهبود آن همکاری کنیم.

فداکار، برقراری ارتباط و استفاده از امکانات و فضای درگاه اینترنتی شهرداری یزد و اداره کل میراث فرهنگی برای انجام تبلیغات و ایجاد نقطه ورودی به درگاه مرجع گردشگری یزد را نمونه ای از حمایت و همکاری دانست.

عضو کانون تفکر شهر هوشمند یزد، در ادامه با تاکید بر لزوم ارایه مدل کسب و کار و تعیین نیازمندی ها و درخواست های شرکت، نحوه تعامل با سایر فعالان حوزه، تامین محتوا در بخش‌های مختلف، و ساز و کارهای بروزرسانی برخی اطلاعات پویا مثل نرخ بلیط یا خدمات، ساعت کاری مراکز، و ... را جویا شد.

فداکار، تولید اپلیکیشن همراه، انتخاب نام دامنه‌های مرتبط و استفاده از نقشه‌های بومی مانند نقشه پارسی‌جو بجای گوگل را توصیه کرد.

حمیدرضا قمی، رییس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای شهر یزد، در این نشست، با بیان اینکه مسئولیت انجام کار مطالعاتی اولیه برای راه اندازی وب سایت گردشگری یزد و تهیه متن فراخوان عمومی بر عهده مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری یزد است، تشکیل کمیته مشترک همکاری و شناسایی و اعلام امکانات سازمان فاوای شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، این نشست با طرح دستور کار دوم با موضوع اکوسیستم استارت‌آپی ادامه یافت و آقای بُگدان گاوازا از کشور هلند، در ارایه ای، برنامه و راهکارهای خود را برای ایجاد اکوسیستم استارت آپی در حوزه مدیریت شهری و انتقال دانش از اروپا به یزد، پیشنهاد داد.

پس از این ارائه، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با بیان اینکه باید نگاه ما بر اساس اصل درون‌زایی و برون‌گرایی باشد، از تلاش و پیگیری مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری، برای برقراری ارتباطات بین المللی از جمله با اروپا، و استفاده از این ظرفیت در راستای شتابدهی به رشد کسب و کارهای نوپا و بهره‌مندی از توانمندی آنها در حل مسایل شهری در داخل کشور و امکان صدور خدمات و محصولات آنها به خارج از کشور، تشکر کرد.

فداکار، با اشاره به برنامه‌های همکاری پیشنهادی، توانمندی‌های موجود در استان یزد بویژه در زمینه فعالیت‌های استارت آپی و استارت‌آپ های فعال را یادآور شد و بر لزوم شناساندن یزد و ظرفیت های آن به طرف اروپایی تاکید کرد. لزوم تعامل و هماهنگی با مرکز افتای استان و تقویت بسترهای مجازی برقراری همکاریهای دوسویه از دیگر نکاتی بود که فداکار به آنها اشاره کرد.

گفتنی است سی و چهارمین نشست کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای شهر یزد، روز یکشنبه، 22 مهرماه جاری در محل شورای شهر یزد برگزار شد.

نظر شما