شناسهٔ خبر: 28831110 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

وقفچی خبر داد:

تلاش برای تامین اعتبار بیمه 500هزار نفر از قالیبافان در لایحه بودجه 98

رئیس فراکسیون فرش مجلس از تلاش برای تامین اعتبار بیمه 500هزار نفر از قالیبافان در لایحه بودجه سال 98 خبر داد و گفت: برای بیمه این تعداد از قالیبافان حدود هزار و 800میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

علی وقفچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نزدیک شدن زمان بررسی و تدوین نهایی لایحه بودجه سال 98 کشور از تلاش‌ها برای برای "تامین اعتبار بیمه قالیبافان" خبر داد، گفت: دراین راستا به تازگی نشستی با مسئولان مرکز ملی فرش ایران و مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بیمه حداقل 500هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 200هزار نفری قالیبافان برگزار شد، همچنین در این خصوص نامه‌ای به دکتر نوبخت ارسال کرده‌ام.

فرشبافی فرصتی غنی برای ایجاد اشتغال ارزان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از فرشبافی به‌عنوان فرصتی غنی برای ایجاد اشتغال ارزان نام برد و افزود: فرش‌بافی یکی از مسیرهای اصلی حمایت از اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور است و این مسئله محقق نخواهد شد مگر با حمایت همه جانبه وزارتخانه‌های اقتصاد، کار، صنعت، مرکز ملی فرش و...

دولت باید در راستای احقاق حق فرشبافان تلاش کند

وی با بیان اینکه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تمام تلاش خود را جهت حمایت از بیمه قالیبافان در لایحه بودجه سال آینده انجام دهند، اضافه کرد: دولت باید شرایط اقتصادی کنونی کشور را درک کرده و در  راستای رونق درآمدهای غیرنفتی و احقاق حق افرادی که در این راستا و حفظ تاریخ، فرهنگ، هنر و صنعت فرشبافی کشور تلاش می‌کنند قدم‌های جدی بردارد.

دولت در حال حاضر برای بیمه قالیبابان هزار و 200میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما انتظار است در سال آتی آن را به مبلغ هزار و 800میلیارد تومان برساند.

بیمه 500هزار نفر از قالیبافان حدود هزار و 800میلیارد تومان هزینه دارد

وقفچی با بیان اینکه برای بیمه 500 هزار نفر دیگر از قالیبافان حدود هزار و 800میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: دولت در حال حاضر برای بیمه قالیبافان هزار و 200میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما انتظار است در سال آتی آن را به مبلغ هزار و 800میلیارد تومان برساند.

باید ارتباط خود را با بازارهای جهانی افزایش دهیم

رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس با تاکید مجدد برضرورت حمایت از اشتغال ارزان قیمت، گفت: در این راستا باید ارتباط خود را با بازارهای جهانی افزایش داده و براساس نیاز و سفارش کشورهای علاقه‌مند حرکت کنیم، ضمن آنکه باید کیفیت نخ، رنگ و.. فرش‌ها را بالا برد و از اجناس چینی در فرش‌ها استفاده نکرد چراکه این اجناس کیفیت فرش اصیل ایرانی را زیرسوال برده‌‎اند./

پایان پیام

نظر شما