شناسهٔ خبر: 28829219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

افزایش سمن های ورزشی به ۳۹ سمن/تخصیص پایین از محل فصل ۵ استانی

یاسوج- مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری افزایش سمن های حوزه ورزش و جوانان به ۳۹ سمن تا پایان سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی علوی عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: ۲۵ سمن طی سال ۹۵ در استان فعالیت داشت که در سال گذشته ۶ سمن بر تعداد سن های فعال استان افزوده شد که این آمار با هدفگذاری انجام شده به ۳۹ سمن در سال جاری خواهد رسید.

علوی با اشاره به تخصیص اعتبارات به سمن های استان،  ابراز داشت: طی سال گذشته ۴۲۸ میلیون تومان با هدف کمک به سمن ها تخصیص یافت که هدفگذاری برای افزایش آن در سال جاری انجام شده است.

علوی همچنین از احداث خانه های جوان در شهرستان های مختلف خبر داد و بیان داشت: اعتباراتی به این حوزه تخصیص داده شده و فضاسازی لازم در این محور انجام می شود.

علوی با تاکید بر جذب اعتبارات، عنوان داشت: طی سال ۹۶  در حوزه جذب اعتباری از هیچ تلاشی دریغ نشد و سعی کردیم از محل اعتبارات ابلاغی جذب مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۵ جذب ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه ورزش عملیاتی شد و همچنین جذب ۱۲۰ میلیون تومان در حوزه جوانان را داشتیم، تصریح کرد: سال گذشته ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به حوزه های مختلف ورزش استان از محل اعتبارات دولتی اختصاص یافت.

علوی با ابراز تاسف از اعتبارات پایین حوزه ورزش از محل فصل ۵ استانی، گفت: طی سال گذشته تنها ۵ میلیون تومان به این بخش اختصاص یافت و در سال ۹۵ ‌نیز تخصیص این حوزه به استان را نداشتیم.

وی افزود: این در حالی است که استان های دیگر با پوشش اعتباری و مبالغ مختلف گاها تا یک میلیارد تومان از این محل تخصیص داشته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، تصریح کرد: در راستای فعالیت های سال ۹۵،  در ارزیابی حوزه ورزش و جوانان از ادارات کل، استان رتبه ۱۲ گروه ۳ در میان ۱۲ استان را به دست آورد.

علوی عنوان داشت: طی سال جاری در سمینار برگزار شده با حضور مقام عالی وزارت، استان جایگاه دهم را کسب کرد و در شاخص های عمومی ۸۱.۳۸ رشد داشتیم.

وی افزود: طی ارزیابی دستگاه های استان در سال ۹۵ با سنجش شاخص های عمومی جایگاه ورزش و جوانان استان  ۳۵ بود و در حال حاضر رتبه ورزش و جوانان استان از  جایگاه ۳۵ به رتبه ۲۵ در بین ۶۰ دستگاه رسید.

علوی گفت: همچنین در شاخص های عمومی و تخصصی نیز ورزش و جوانان استان از رتبه ۴۰ سال ۹۵، به رتبه ۲۶ رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به دعوت ورزشکاران استان به تیم ملی، گفت: ۴۲ ورزشکار استان در سال ۹۵ به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد حضور ورزشکاران در مسابقات، ۴ مدال محقق شد.

علوی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته ۶۷ ورزشکار به تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد ۱۳ نفر موفق به کسب مدال شدند.

علوی گفت: با هدف ارتقای سطح خروجی محوری ورزشکاران و مربیان، دوره های ارتقای مربیگری و دانش افزایی و اجرای طرح های پژوهشی و ورزشی در ورزش و جوانان استان برگزار شد.

علوی با اشاره به اعزام های ورزشکاران استان به مسابقات آسیایی ۲۰۱۸، گفت: استان جایگاه خود در این حوزه را پیدا کرده است و هدفگذاری برای مسابقات ۲۰۲۰ نیز انجام می شود.

علوی با تاکید بر توسعه ورزش استان، تصریح کرد: آمده ام که به ورزش استان کمک کنم و از رسالت خود خارج نمی شوم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به برنامه های هفته تربیت بدنی اشاره کرد و بیان داشت: طی این هفته ۴ پروژه ورزشی افتتاح و ۴ پروژه نیز در استان کلنگ زنی می شود.

وی افزود: دهها عنوان برنامه برای هفته تربیت بدنی در استان پیش بینی شده است.

علوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۶ پروژه ورزشی در استان در حال اجراست و اعتبارات این پروژه ها ۴۹ میلیارد تومان است.

نظر شما