شناسهٔ خبر: 28828191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

دیدار معاون تعاون بنیاد با ایثارگران استان کهگیلویه و بویر احمد/ افتتاح نمای گلزار شهدای یاسوج

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، در مراسم افتتاح نمای گلزار شهدای یاسوج حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «بنیاد شهید و امور ایثارگران»، محمود پاکدل شامگاه در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد، با حضور در شهرستان بویراحمد با خانواده معظم شهیدان «جعفر و ظفر جمشیدی»، جانباز ۳۵ درصد نظر «ایزدی»، و جانباز و آزاده دفاع مقدس «حمزه اکوانی» دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آن‌ها قرار گرفت.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد در این دیدارها با بیان اینکه جنگ تحمیلی مهم‌ترین برنامه دشمنان علیه انقلاب اسلامی بود، افزود: با همت مردم و فداکاری خانواده‌های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران، جنگ هشت ساله علیه کشور را پشت سر گذاشتیم و اکنون به رغم کارشکنی‌های دشمن، کشور روز به روز در حال رشد است.
وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با نثار عزیزان خود در راه دفاع از کشور کار بسیار بزرگی انجام دادند و مایه افتخار همه ملت ایران هستند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به طرح سپاس اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح یکی از برنامه‌های مهم در بنیاد محسوب می‌شود که با هدف دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به طور مستمر برگزار می‌شود و هدف از اجرای آن تقدیر و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و این عزیزان باید بدانند جامعه و بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثارگری‌ها و رشادت‌های آن‌ها را فراموش نکرده‌اند و قدردان این عزیزان هستند.
پاکدل ادامه داد: مقام معظم رهبری بر دیدار و سپاسگزاری از ایثارگران سفارش زیادی کرده‌اند و انعکاس این دیدارها برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد تأکید ایشان بوده است.
وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای برطرف کردن مشکلات این عزیزان استفاده شود. شهدا و خانواده‌های آن‌ها حق بزرگی بر گردن ما دارند و مسئولان و مردم قدردان ایثارگری‌های آن‌ها هستند و آنچه امروز ملت ایران دارد مدیون زحمات این خانواده‌ها است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پس از شنیدن مشکلات و مسائل ایثارگران، دستورات لازم را برای پیگیری و حل مشکلات این عزیزان صادر کرد.
وی همچنین با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
افتتاح نمای گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج
نمای گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج با اعتباری به مبلغ ۶ میلیارد ریال و با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.
سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ساماندهی گلزار شهدای شهر یاسوج از مهر سال 1393 در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و این مکان مقدس در فصول مختلف سال میزبان برنامه‌های مختلفی است.
وی با بیان اینکه 110 مزار مطهر شهید در گلزار شهدای شهر یاسوج قرار دارد، افزود: بر اساس مصوبه سال 89 شورای فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساختمان این گلزار باید مقاوم‌سازی شود و مقاوم‌سازی و نمای گلزار مطهر شهدا، از جمله بخش‌های این طرح ملی است که پس از بررسی و مطالعات فرهنگی، اجرایی شده است.
 
کلنگ زنی کارخانه تولید قطعات بتنی شهرستان بویراحمد
مراسم کلنگ زنی کارخانه تولید قطعات بتنی شهرستان بویراحمد نیز با حضور معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
مدیرکل بنیاد استان کهگیلویه و بویراحمد  مدت زمان احداث این پروژه را 4 ماه اعلام کرد و افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان استان مدت زمان ساخت این کارخانه کاهش یابد.
به گفته مدیرکل بنیاد استان، ظرفیت تولید این واحد صنعتی 200 هزار تن در سال است و زمینه اشتغال 20 نفر را به صورت مستقیم و 15 نفر را نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.
گفتنی است این واحد صنعتی توسط احسان جعفری فرزند جانباز 30 درصد در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع احداث خواهد شد.
انتهای پیام/
 

نظر شما