شناسهٔ خبر: 28828057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فراگیری مهارت آموزی دانش آموزان در پایه هفتم

با رویکرد جدی به موضوع کار و دانش در اموزش و پرورش، امسال حداقل ۵۰ درصد از دانش آموزان پایه هفتم در مازندران مهارت آموزی را فرا می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه  اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در همایش پیوند اولیا و مربیان در نوشهر  با اشاره به شعار امسال هفته پیوند اولیا و مربیان خانواده دانا دانش آموز توانا، در راستای مهارت آموزی دانش آموزان افزود: این طرح علاوه بر مهارت آموزی دانش آموز که به همت اولیا و سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود در بحث هدایت تحصیلی دانش اموزان موثر است و موجب توسعه متوازن و کیفیت بخشی در آموزش می شود .

 نظری در بخش دیگر از سخنان خود گفت : دانش آموزان در شاخه نظری شامل ریاضی تجربی علوم انسانی در پایه دوازدهم در رشته تجربی 10 ماده درسی در رشته ریاضی و انسانی 11 ماده درسی را امتحان خواهند داد و بر اساس سند بنیادین از شنبه تا چهارشنبه باید 35 ساعت در مدرسه حضور داشته باشند.ماندگاری دانش آموزان در مدرسه میتواند به امر تعالی بخشی و تحصیلی آنان موثر باشد .

سید عباس موسوی نماینده عضو شورای انجمن اولیا استان هدف از برگزاری همایش را احساس مسئولیت معلمین و خانواده و همه کسانی که در مقوله آموزش و تربیت کمک می کنند دانست که میتواند نقش اساسی در پیشبرد و پیشرفت اهداف آموزشی و تربیتی در مدارس داشته باشد.

وی تاکید کرد:نقش اولیاء تنها کمک مالی نیست بلکه در آموزش و تربیت میتوانند نقش آفرین باشند.

 بهروز عرب خزائلی  نماینده روسای آموزش و پرورش در انجمن اولیا و مربیان مازندران گفت : دو قشر دلسوز ترین و خالص ترین  نسبت به فرزندان و دانش آموزان هستند .

وی تصریح کرد:هر گاه دستهای ااولیاءو معلمان به هم گره بخورد سرنوشت کشور  رو به بهبود خواهد رفت .

نظر شما