شناسهٔ خبر: 28825390 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انقلاب اسلامی الهام گرفته از عاشورای حسینی است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: قیام ملت ایران علیه ظلم رژیم ستم شاهی از قیام کربلا و نهضت استکبار ستیز امام حسین(ع) الهام گرفته شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فاطمه فاضلی روز چهارشنبه در همایش علمی فرهنگی از اربعین حسینی تا اربعین خمینی(ره) اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بیان الگو پذیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا و نقش آفرینی زنان در شکل گیری انقلاب است.
وی ادامه داد: الگو پذیری از قیام و نهضت امام حسین(ع) سبب روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با گذشت چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایمان و باور به این نظام باعث ایستادگی روز افزون مردم شده است.
رابط دفتر نمایندگی بعثه رهبر معظم انقلاب در سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی ضد ظلم است که منشا آن الهام گرفته از قیام عاشوراست.
حجت الاسلام علی فقیهی با اشاره به بیانات امام راحل در مورد نقش زن افزود: اگر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از مردان نبوده باشد کمتر نیست.
وی ادامه داد: الگو پذیری از حضرت زینب (س) و قیام عاشورا رمز پیروزی و موفقیت زن ها محسوب می شود.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: اگر امروز توانسته ایم چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را جشن بگیریم به خاطر درس ولایت مداری و الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت ابوالفضل (س)، حضرت زینب(س) و یاران با وفای ایشان است.
دکتر لاله افتخاری به نقش زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان جامعه باید درس مقاومت، صبر، ایثار، دشمن شناسی را با الگو پذیری از حضرت زینب(س) یاد بگیرند.
وی تصریح کرد: اربعین جلوه اقتدار مردمی حول محور ولایت است.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بانوانی که به اربعین مشرف می شوند باید نمادی از یک زن مومن انقلابی ایرانی باشند.
9914**3213

نظر شما