شناسهٔ خبر: 28816751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشدار هرمز:

گردشگران برای سفر به هرمز شئونات اسلامی را رعایت کنند

هرمز - بخشدار هرمز گفت : باتوجه به گردشگر پذیر بودن جزیره هرمز و دارا بودن شرایط بسیار خوب آب و هوایی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در جزیره فعال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجدالدین حسینی پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمز بیان داشت: با توجه به فرارسیدن فصل گردشگری در این جزیره هرکس بر حسب وظیفه باید به اندازه قدرت و توان خود امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی با بیان اینکه وظیفه حکومت اسلامی، نجات و سعادت جامعه بشری است، اظهارداشت: انسان ها غرق در زیان و خسران هستند و باید مراقب بود تا سرمایه عمر به بطالت و بیهودگی تلف نشود.

حسینی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد انسان سقوط خواهد کرد، افزود: تمام انبیاء الهی نیز برای امر به معروف و نهی از منکر آمده بودند و این فریضه به عنوان بزرگترین واجب، موجب عمران و آبادانی شده و آثار و برکات فراوان خواهد داشت.

بخشدار هرمز با توصیه مردم و مسئولان به درک عملی و اهمیت این فریضه تصریح کرد: لازم است همگان امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند و در هر پست و مقام یا موقعیتی هستند به درستی در پی اصلاح امور با احیا این فریضه اللهی باشند.

حسینی با تأکید بر اهمیت شناخت جامع از این فریضه اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی لازم است ظرفیت‌های عمومی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بازشناسی شود تا به درستی از همه ظرفیت‌ها برای بهبود حرکت جامعه اسلامی به سمت پیشرفت و توسعه و کسب رضای خدا بهره برد.

نماینده سیاسی دولت در هرمز اظهار داشت: باتوجه به گردشگر پذیر بودن جزیره هرمز ودارابودن شرایط بسیار خوب آب وهوایی واستفاده مسافران وگردشگران در این فصل در این جزیره ستاد احیا امربه معروف ونهی از منکر بخش با تمام قوا وتوان به اجرای این فریضه الهی مشغول می باشد. فعالیت های ستاد در راستای بالا بردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که به عنوان یک واجب از آن یاد می شود.

حسینی افزود: امر به معروف در زمره احکام اجتماعی دین مبین اسلام است که با عنایت به اصلاح جامعه از معضلات اجتماعی پایه گذاری شده و در تمام شئون زندگی اجتماعی مسلمانان کاربرد دارد لذا باید به صورت تشکیلاتی و با برنامه ریزی ویژه، این فریضه را با هدف مقابله با هجمه دشمنان تبیین و ترویج کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و همگانی شدن فرهنگ تذکر لسانی ، روزی فرا رسد که تک تک مردم ما خود به عنوان ضابط امر به معروف و نهی از منکر در سطح اجتماع فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در هرمز بیان داشت : باید با تبلیغاتی فرهنگی، فرهنگ شهر اسلامی هرمز را از بندر شهید حقانی و در طول مسیر تا هرمز به گردشگران معرفی کنیم، تا گردشگر با علم به این موضوع که در یک محیط مذهبی و ولایی حاضر خواهد شد وارد جزیره شود، و این میسر نیست مگر با همکاری و همدلی مردم و مسئولان.

نظر شما