شناسهٔ خبر: 28816491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارش برگزاري جلسه تخصصي آينده پژوهي روابط عمومي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - در اين جلسه که با حضور مديران روابط عمومي، آينده پژوهان و ساير علاقمندان به صورت کارگاه برگزار شد، در ابتدا دکتر فتوره چي مدير گروه رسانه و فرهنگ در مورد چالش هاي روابط عمومي در کشور توضيخاتي را بيان نموده و بر پيدايش روابط عمومي آينده نگر تأکيد نمودند.
در اين جلسه که با حضور مديران روابط عمومي، آينده پژوهان و ساير علاقمندان به صورت کارگاه برگزار شد، در ابتدا دکتر فتوره چي مدير گروه رسانه و فرهنگ در مورد چالش هاي روابط عمومي در کشور توضيخاتي را بيان نموده و بر پيدايش روابط عمومي آينده نگر تأکيد نمودند.
به گزارش شارا، سپس دکتر احمد مهديان به عنوان مدرس کارگاه آينده پژوهي روابط عمومي با ترسيم نقشه راه آينده پژوهي روابط عمومي به تعريف آينده پژوهي و معرفي الگوريتم هستي شناسي ايده سناريو/فرنامه پرداخته و با تحليل متقاطع کلان روندهاي مؤثر بر صنعت روابط عمومي، سناريوهاي آينده روابط عمومي را مورد انکشاف قرار دادند. براساس نتايج اين کارگاه :
امروزه باتوجه به تغييرات پيچيده و نامطمئن محيطي، انواع مختلف سازمانها براي اطمينان از داشتن اعتبار و شهرت خوب در بين ذينفعان و جامعه نيازمند روابط عمومي روزآمد هستند.
اگر چه روابط عمومي مربوط به مديريت ارتباط کلي هر سازمان با محيط اطراف است و روابط عمومي يک نوع تبليغات نيست و محدود به بازاريابي هم نميباشد، اما در طول دهه گذشته، با رشد اينترنت و باز کردن کانال هاي تجاري نامحدود، صنعت روابط عمومي به داده ها متصل شده و با ابزارهاي هوشمند تجزيه و تحليل و بکارگيري اطلاعات همراه شده است.
امروزه PR تحت تاثير تحولات اجتماعي قرار گرفته، بنابراين بايد برقراري ارتباطات دو طرفه با ذينفعان و حتي پرسنل سازمان خود را به صورت گفتگو به خوبي مديريت نموده تا در مواجه با بحران فزاينده مشروعيت، اخلاق مدارانه اعتماد جامعه را حفظ نمايد.
يافته ها نشان مي دهد که استفاده از رسانه هاي اجتماعي در فعاليت هاي PR هر ساله افزايش مي يابد. و سيستم عصبي بشريت به عنوان يک مغز جهاني با اتصال موفق 52 درصد از جمعيت جهان به اينترنت که مي رود تا سال 2030 به 93% برسد در راه تکميل شدن است.
دکتر احمد، آينده پژوه در ادامه ضمن معرفي ماتريس سناريو پردازي چهار وجهي بر محور زمان با اسکن دروني صنعت روابط عمومي و تجزيه و تحليل کلان روندهاي عمده شامل شتاب ارتباطات و تغيرات اجتماعي چهار سناريوي محتمل پيش روي صنعت روابط عمومي را مورد انکشاف قرار دادند.
تصميمات ما در مورد آينده بستگي به نقشه ذهني ما از ساختار کيهاني زمان دارد. اگر ما آينده اي که بدنبال آن هستيم را هم اکنون ببينيم آنگاه مي توان براي ساختن آن از امروز اقدام نمود.

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` جزييات پانزدهمين کنفرانس روابط عمومي ايران اعلام شد
` شماره جديد مجله بانک ملي ايران با محوريت بانکداري شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد
` رسانه ها، روابط عمومي ادارات نيستند
` افکار عمومي به‌عنوان فعل جامعه مدرن را چگونه مديريت کنيم/ دکتر تقي آزاد ارمکي پاسخ مي دهد
` نمونه هايي از ارتباطات جمعي و برنامه هاي آن/ حمايت مالي
` مدير روابط عمومي: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزايش قدرت رقابت هستند
` گزارش برگزاري جلسه تخصصي آينده پژوهي روابط عمومي
` روابط عمومي فرمانداري بافق رتبه سوم گراميداشت هفته دولت را کسب کرد
` انتصاب مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر
` از گسترش اخبار جعلي تا از بين رفتن اعتماد عمومي/ چالش‌هاي جهاني مرتبط با هوش مصنوعي



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: سخنرانان پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران

نظر شما