شناسهٔ خبر: 28811929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدير روابط عمومي: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزايش قدرت رقابت هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سعيد خادمي پور ،مدير روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس در يادداشتي نوشت :اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزايش قدرت رقابت هستند
سعيد خادمي پور ،مدير روابط عمومي منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس در يادداشتي نوشت :اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزايش قدرت رقابت هستند
در دنياي امروز آگاهي از اخبار و اطلاعات يکي از اصول مهم افزايش قدرت رقابت محسوب مي‌شوند. کشورهاي داراي قدرت اقتصادي بالا معمولا رسانه‌هاي بسياري در اختيار دارند و از اين طريق مي‌توانند اهداف خود را تامين کنند. هر چه قدرت رسانه‌ها در کشورها بيشتر باشند، جريان اطلاعات آزادانه‌تر خواهد بود و افکار عمومي نيز نسبت به مسائل و چالش‌هاي جامعه آگاه‌تر خواهند شد .
رسانه‌ها اعم از مکتوب، ديداري، شنيداري و تارنماها و اخير کانال‌ها و صفحات مجازي در شبکه‌هاي اجتماعي بخش عمده‌اي از نيازهاي جامعه را به دانستن اخبار و اطلاعات گوناگون برطرف مي‌کنند. نام «رسانه» نيز به اين دليل براي آن‌ها انتخاب شده است که بتوانند اخبار را به گوش مخاطبان برسانند. در اين ميان هر رسانه‌اي که بتواند عادلانه و به دور از جنجال‌ها و حواشي تنها فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود را دنبال کند، مي‌تواند در انتقال پيام‌ها و اخبار موفق‌تر باشد. هر چند که کار کردن رسانه‌ها با شرايط ياد شده در فضاي کنوني کشور و حتي دنيا دشوارتر شده است.
شرکت‌هاي بزرگ و سازمان‌ها به‌دليل مسئوليت‌هايي که برعهده دارند و مشکلات گوناگوني که با آن‌ها دست و پنجه نرم مي‌کنند، بايد افکار عمومي را از روند کار خود آگاه سازند. چرا که همواره مردم مطالباتي از شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌ويژه در زمينه مسئوليت‌هاي اجتماعي خواهند داشت. در اين ميان نقش حياتي روابط عمومي بسيار پررنگ مي‌شود؛ چرا که بار اصلي ارتباط با رسانه‌ها و تنوير افکار عمومي بر عهده روابط عمومي قرار دارد.
هر اندازه که اين بخش فعال‌تر و ارتباط با رسانه‌ها قوي‌تر باشد، به‌طور حتم نقاط تاريک فعاليت سازمان‌ها و شرکت‌ها در ذهن جامعه روشن مي‌شود و محل ابهامي براي افکار عمومي باقي نمي‌ماند. يک روابط عمومي حرفه‌اي با شناسايي رسانه‌هاي قدرتمند، بي‌طرف و به دور از حاشيه مي‌تواند نقطه نظرات هيات مديره و معاونان را در خصوص مسائل گوناگون سازمان و شرکت به گوش همه برساند. در واقع روابط عمومي بيرون و درون سازمان را با يکديگر پيوند مي‌دهد.
هر اندازه که اين پيوند محکم‌تر و مستحکم‌تر باشد، سازمان بهره آن را به‌ويژه نزد افکار عمومي خواهد برد. در غير اين صورت، افکار عمومي نسبت به آن سازمان جبهه خواهند گرفت. به‌ويژه با گسترش شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي ديگر نمي‌توان حقايق را کتمان کرد و در صورت پنهان شدن حقايق سازمان، دير يا زود اين حقايق افشا خواهند شد.
منبع:فلزات آنلاين

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` جزييات پانزدهمين کنفرانس روابط عمومي ايران اعلام شد
` رسانه ها، روابط عمومي ادارات نيستند
` افکار عمومي به‌عنوان فعل جامعه مدرن را چگونه مديريت کنيم/ دکتر تقي آزاد ارمکي پاسخ مي دهد
` شماره جديد مجله بانک ملي ايران با محوريت بانکداري شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد
` مدير روابط عمومي: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزايش قدرت رقابت هستند
` نمونه هايي از ارتباطات جمعي و برنامه هاي آن/ حمايت مالي
` گزارش برگزاري جلسه تخصصي آينده پژوهي روابط عمومي
` انتصاب مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر
` از گسترش اخبار جعلي تا از بين رفتن اعتماد عمومي/ چالش‌هاي جهاني مرتبط با هوش مصنوعي
` خلاقيت در مديريت



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: سخنرانان پانزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران

نظر شما