شناسهٔ خبر: 28811896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فقط ۳۱ درصد قضات سیستان و بلوچستان بومی هستند

R7843/P1361/S6,65/CT11

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر فقط ۳۱ درصد قضات سیستان و بلوچستان بومی هستند و مابقی قضات را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشستی با  معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که در سالن شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: درحال حاضر فقط 31 درصد قضات سیستان و بلوچستان بومی هستند و مابقی قضات را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند که این امر کمبود نیروی قضایی را در این استان نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال بیش از 135 هزار پرونده به محاکم دادگستری سیستان و بلوچستان وارد شده است تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین بیش از 130 هزار پرونده نیز مختومه شده که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است.

حجت الاسلام حمیدی کمبود کادر قضایی و عدم ماندگاری قضات در استان را مهم‌ترین مشکل استان سیستان وبلوچستان عنوان کرد و گفت: که امیدواریم با پیگیری هایی که صورت میگیرد این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما