شناسهٔ خبر: 28809537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیاده روی اربعین صحنه نمایش اتحاد و انسجام جهانی است

زنجان- ایرنا- امام جمعه طارم گفت: همایش پیاده روی اربعین نه تنها نشان وحدت مسلمانان جهان است، بلکه حضور پیروان دیگر ادیان مذهبی، این مراسم را تبدیل به صحنه اتحاد و انسجام جهانیان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادقی پور شامگاه سه شنبه در حاشیه ارسال نذورات جمع آوری شده توسط مردم شهرستان طارم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را قدرت بی نظیر جهان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: این همایش، مهمترین و بزرگترین آیین مذهبی در تاریخ و مولد قدرت بی نظیر برای جهان اسلام است، قدرتی که می تواند گرۀ بسیاری از مسایل و مشکلات جهان اسلام را باز کند.
وی زیارت اربعین را مخصوص امام حسین(ع) توصیف کرد و افزود: در بین امامان معصوم زیارت اربعین مخصوص امام حسین(ع ) است و هیچ معصوم دیگری زیارت اربعین ندارد و این پیاده روی از همان اولین اربعین شهدای کربلا توسط جابربن عبدالله انصاری آغاز شد و تاکنون با یک اجتماع بزرگ 20 میلیونی ادامه دارد.
حجت الاسلام محمد صادقی پور عنوان کرد: امام حسین(ع) در قلوب همه مومنان، حرارتی ایجاد کرده است که هیچگاه خاموش نمی شود و روز به روز به شدت آن افزوده می شود.
وی به حضور میلیونی مردم 48 کشور دنیا در اربعین حسینی امسال اشاره کرد و افزود: مردم با حضور پررنگ خود در اربعین حسینی ارادت خود را به اهل بیت (ع) و اقتدار و عظمت شیعه را به دشمنان نشان می دهند و ضروری است اربعین سالار شهیدان هرسال پررنگ تر از سال گذشته برگزار شود.
امام جمعه طارم، نذورات مردم این شهرستان در راه پذیرایی از زائران اربعین حسینی را نشانۀ ارادت و اعتقاد قلبی مردم شهرستان به اهل بیت (ع) بخصوص سیدالشهدا(ع) توصیف کرد و افزود: برای چهارمین سال متوالی است که جمع آوری و ارسال نذورات مردم شهرستان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط اداره اوقاف با همکاری دفتر امام جمعه و اتاق اصناف شهرستان طارم انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای این امر مقدس 150 میلیون ریال نذورات نقدی و غیرنقدی مردمی در سطح شهرستان طارم برای مرحله اول جمع آوری شده که به شهر سامرا ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام محمد صادقی پور اظهار کرد: تمام تلاش ستاد عتبات عالیات بر این است که در سالهای آینده یک موکب مستقل از شهرستان طارم در همایش پیاده روی اربعین حسینی مشارکت کند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085

نظر شما