شناسهٔ خبر: 28809269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید استاندار هرمزگان از صیدگاه میگو در بندرعباس+ فیلم

استاندار هرمزگان پیش بینی کرد امسال هزار و ۶۰۰ تا دو هزار تن میگو صید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ فریدون همتی در بازدید از صیدگاه میگو در بندرعباس افزود: هرمزگان حدود پنجاه هزار هکتار زمین‌های مستعد پرورش میگو دارد که در صورت بهره برداری، تولید میگو به ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.
وی گفت: شیلات از بخش‌های مهم و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد، اشتغال، تولید و صادرات هرمزگان است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش تولید، صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی استفاده شود.
استاندار هرمزگان گفت: این بخش بعنوان حوزه استراتژیک اقتصاد هرمزگان، نیازمند سیاست گذاری مناسب برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
در این بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: امسال از آغاز فصل صید میگو تاکنون ۶۷۰ تن میگو صید شده است که ۵۴۷ تن آن میگوی درشت است.
محسن یکتاپور افزود: فصل صید میگو امسال در هرمزگان از دهم مهرماه با مشارکت دو هزار و ۲۰۰ صیاد و بیش از ۱۶۰ فروند لنج صیادی آغاز شده است.
وی گفت: هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، سی درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2738736" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2254652/2738736?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما