شناسهٔ خبر: 28809181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای «برنامه ویژه مدرسه» گامی در راستای تحقق سند تحول

مشاور اجرایی آموزش و پررش خراسان جنوبی گفت: اجرای برنامه ویژه مدرسه گامی موثر در راستای تحقق برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین است که به منظور تمرکز زدایی و مدرسه محوری در مدارس استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد بهلگردی در اولین گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره اول بیرجند در سال تحصیلی جدید که در آموزشگاه شهید مطهری برگزار شد؛ اظهار کرد: امسال، برنام هایی در مدارس اجرا می شود که اختصاص 2ساعت آموزش در هفته به عنوان «برنامه ویژه مدرسه» درپایه های هفتم،هشتم و نهم از جمله آنها است.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که این برنامه بر اساس سند تحول و برنامه درس ملی برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان استان طراحی شده است، یاد آور شد: قصد داریم از طریق این برنامه به یکی از رویکردهای حوزه برنامه درسی که تطابق آموزش های ارائه شده با اقتضاعات، نیازها و فرهنگی بومی دانش آموزان خراسان جنوبی است، بطور کامل دست یابیم.

 وی، دستیابی دانش آموزان به قله های رفیع علمی، هنری، ورزشی و کسب عناوین نخست کشور ثمره تلاش مدیران، معاونان و دبیران در عرصه های مختلف به ویژه جشنواره نوجوان خوارزمی دانست و افزود: همچنین در سال تحصیلی جاری طرح ایران مهارت در تمامی مدارس شاهد، نمونه، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و 10 درصد مدارس دولتی اجرا می شود.

بهلگردی، با اشاره به تجلیل از 80 دانش آموز دارای عناوین برتر علمی، آموزشی و پژوهشی در آینده نزدیک، تصریح کرد: فراگیر شدن برنامه ملی تعالی مدیریت مدرسه یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال جاری به شمار می رود.

نظر شما