شناسهٔ خبر: 28805048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیش از ۹۰ درصد مراحل ساخت نیم ضریح حضرت زینب(س) انجام شده است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مراحل ساخت نیم ضریح مطهر به اتمام رسیده است، گفت: نیم ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) بعد از اربعین حسینی برای نصب به کربلا ی معلی منتقل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، (سه شنبه، 24 مهر) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: در گذشته آسایش و آرامش برای زائران وجود نداشت و افراد کمی برای زیارت مشرف می شدند اما امروز شاهد حضور جمعیت میلیونی برای زیارت عتبات عالیات هستیم.

 

وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات بنابر تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان یک مجموعه مردم نهاد شکل گرفت، افزود:  این ستاد به مجموعه ای بی بدیل در کشور عراق مبدل شده است و با جمع آوری نذورات مردمی حداقل تلاش دارد کرامت زائران را حفظ کند.

 

صحرایی، ستاد بازسازی عتبات عالیات امانتدار نذورات مردم است تا در جای خود مصرف شود، اظهار کرد: استان کرمانشاه علی رغم تمام مشکلات جزو استان های پیشرو در امر مشارکت های مردمی است و از سال 83 این ستاد شکل گرفته است.

 

وی از اعزام بیش از 60 گروه کاری 20 نفره برای بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق خبر داد و گفت: طرح های دراز مدت در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا 10 سال آینده به اتمام برسد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، با بیان اینکه صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به زودی افتتاح رسمی می شود، ابراز کرد: این صحن مطهر که با استفاده از هنر ایرانی در حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف احداث شده است، بیش از 200 هزار نفر ظرفیت دارد.

 

وی اعلام کرد: صحن حضرت زینب(سلام الله علیها) هم در فاز اول توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) به متراژ 60 هزار متر مربع در دست احداث است.

 

به گفته صحرایی، آخرین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، ساخت نیم ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) در خیمه گاه کربلا است که در حال حاضر در مسجد معتضدی کرمانشاه قرار دارد.

 

وی بیان کرد: کارگاه ساخت نیم ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) در مسجد جامع قرار داشت و کارهای زیرساختی آن در استان انجام شد.

 

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه، با بیان اینکه بیش از 90 درصد مراحل ساخت این نیم ضریح مطهر به اتمام رسیده است، گفت: مردم استان و شهرکرمانشاه از ساعت 8 صبح تا 8 شب می توانند با حضور در مسجد معتضدی کرمانشاه از نزدیک شاهد تکمیل و زیارت نیم ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) باشند.

 

وی ادامه داد: نیم ضریح حضرت زینب(سلام الله علیها) تا بعد از اربعین حسینی در استان کرمانشاه قرار دارد و سپس برای نصب به کربلای معلی انتقال پیدا می کند.

 

صحرایی، با بیان اینکه در حال جمع آوری مشارکت های مردمی هستیم، گفت: مراجع معظم تقلید اجازه استفاده از یک ریال بودجه دولتی در ساخت این نیم ضریح  نداند و تاکنون همه هزینه ها از مشارکت های مردمی به دست آمده و هزینه شده است.

 

 

 

 

نظر شما