شناسهٔ خبر: 28802659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس آموزش‌وپرورش میامی:

ساختار کاری انجمن اولیا مربیان مدارس میامی تغییر می‌کند

میامی-رئیس آموزش و پروش میامی از تغییر در ساختار انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهرستان خبر داد و گفت: در رویه جدید رشد معنوی دانش آموزان با نقش‌آفرینی خانواده مدنظر قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

نقی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح سیاست‌های سال تحصیلی جدید در مجموعه آموزش‌وپرورش میامی، بابیان اینکه ساختار انجمن اولیا و مربیان در این شهرستان تغییر می‌کند، تأکید کرد: خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم و تأثیرگذار در تکامل رفتار و منش نوجوانان هستند از سوی دیگر انجمن اولیا و مربیان نیز مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و لذا همکاری و هماهنگی بین این دو نهاد مهم‌ترین عامل تربیت و رشد معنوی و اخلاقی کودکان و نوجوانان خواهد بود.

وی افزود: هریک از دو کانون خانه و مدرسه به‌تنهایی موفق نیستند و لذا باید هرکدام به‌مثابه یک‌نهاد تعلیماتی و تربیتی در مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌هایی که آموزش‌وپرورش طراحی و به اجرا درمی‌آورد، مشارکت کنند تا شاهد حرکت به‌سوی یک بینش و یک هدف باشیم.

انجمن اولیا و مربیان پل بین خانه مدرسه

رئیس آموزش‌وپرورش میامی بابیان اینکه خانواده‌ها به‌عنوان صاحبان اصلی سرمایه‌های مملکت یعنی جوانان، دارای حق اظهارنظر و حق نظارت در مسائل آموزشی رادارند، بیان داشت: خانه و مدرسه زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که شناخت تربیتی کافی داشته باشند و از سوی دیگر تمام فرزندانی که والدین‌شان در فعالیت‌های مربوط به مدرسه شرکت می‌کنند نوعی روحیه اجتماعی پیدا کرده و نسبت به مسائل مربوط به جامعه و مدرسه احساس مسؤلیت بیشتری دارند.

محمدی با بیان اینکه در سال جدید با توجه به تغییرات و پیشرفت‌های اجتماعی، تغییراتی در روند کار انجمن اولیا و مربیان مدارس خواهیم داد، گفت: این تغییرات برای این هستند که بتوانیم از این ظرفیت هر دو نهاد، برای بهبود فعالیت‌ها و عملکرد آموزشی و تربیتی دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شعار سال تحصیلی۹۸-۹۷ «مدرسه مهارت محور وتربیت عبد صالح» است، بیان داشت: باید در امر تعامل و ارتباط قوی بین خانه و مدرسه تلاش وافری داشته باشیم.

انجمن اولیا و مربیان در ۸۰ مدرسه میامی فعال است.

نظر شما