شناسهٔ خبر: 28802468 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای:

بنیاد جزو پیشروترین سازمانهای شفاف سازی بوده است

تهران – ایرنا – بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعلام کرد: این بنیاد براساس وظایف نظارتی‌ تصریح شده در اساسنامه‌اش بر تمام حوزه‌های تولید، تامین، واردات و صادرات بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای نظارتی فراگیر را اعمال کرده و در سال‌های گذشته جزو پیشروترین سازمانهای شفاف سازی بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفته گذشته در قالب پرسش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به وظایف نظارتی خود عمل نمی‌کند. این نماینده مجلس ضمن انتقاد از سیستم رده‌بندی سنی این نهاد، مسائلی را نیز درحوزه شفافیت مالی متوجه بنیاد کرد.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درجوابیه‌ای اعلام کرد: این بنیاد براساس وظایف نظارتی‌ تصریح شده در اساسنامه‌اش برتمامی حوزه‌های مرتبط با تولید، تامین، واردات و صادرات بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای نظارتی فراگیررا اعمال کرده است و شرح شفاف وهمراه با جزییات عملکرد این نهاد هر ساله درقالب نمایه عملکرد بنیاد منتشر شده و می‌شود که اتفاقا این نمایه عملکرد دراختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز قرارمی‌گیرد.
مروری برهمین گزارش‌ها نشان می‌دهد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ازسال 1393 تاکنون بیش از1877مرکز فروش و گیم‌نت را در تهران و بیش از221واحد فروش و گیم‌نت را درشهرستان‌ها شناسایی و بازرسی کرده است.
درهمین بازه زمانی بیش از1100واحد درتهران و شهرستان‌ها مورد عملیات بازرسی قرار گرفته‌اند که حاصل آن جمع‌آوری بیش از یک میلیون و صدهزار بازی غیرمجاز بوده است.»
همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جوابیه خود و در پاسخ به سخنان پژمان‎فر درباره شفافیت مالی نیز نوشت: درباره عدم شفافیت مالی مطرح شده، نوشت: این بنیاد ‌ای در سال‌های گذشته یکی از شفاف‌ترین سازمان‌های کشور بوده و خود درحوزه شفاف‌سازیِ عملکرد مالی‌اش پیشرو بوده است.
بنیاد طی گزارش‌های مختلف به شکل منظم اطلاعات مربوط به هزینه‌های حمایتی، هزینه‌های مرتبط با رویدادها و حوزه‌های مختلف فعالیتش را منتشر کرده و از گردش آزاد اطلاعات و شفافیت هر چه بیشتراستقبال کرده و می‌کند.
صحبت‌های مطرح شده وی مربوط به گزارش سال91 مرکز پژوهش‌های مجلس است که پس ازگذشت سال‌ها از حیث اعتبار خارج است».
روز چهارشنبه ١٨ مهرماه ٩٧ در مجلس شورای اسلامی موارد و ادعاهایی علیه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توسط یکی از نمایندگان محترم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در قالب پرسش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد. بر همین اساس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خود را موظف می‌داند به ادعاها و ابهامات مطرح شده پاسخگو باشد.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

نظر شما