شناسهٔ خبر: 28800202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مراسمات در 4 موکب در نجف و در 7 عمود

مسئول کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین : برنامه های امسال در 4 موکب در نجف اشرف و در 7 موکب در عمودهای مسیر پیاده روی اربعین برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
علی اکبر مداحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: موکب های نجف اشرف در صحن فاطمةالزهراء (س)، مسجد شهید حکیم، شارع کوفه روبروی مسجد حنانه و شارع کوفه روبروی مسجد شاکری، پس از نماز مغرب و عشاء مراسم ها برگزار می شود.
وی گفت: در مسیر پیاده روی موکب امام رضا (ع) در عمود 285 هر شب پس از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام پناهیان و حاج صادق آهنگران، برنامه هایی اجرا می شود.
مداحی افزود: در عمود 707 موکب علی بن موسی الرضا (ع) نیز از دهم تا هفدهم ماه صفر بعد از نماز مغرب و عشاء، عمود 780 موکب ریحانة الحسین (س) ظهرها پس از نماز از 15 تا 18 ماه صفر با حضور سید مجید بنی فاطمه، عمود 828 موکب صاحب الزمان (عج) از 13 تا 18 ماه صفر بعد از نماز مغرب و عشاء، عمود 932 موکب میثاق با شهدا با حضور میثم مطیعی بعد از نماز ظهر و مغرب و عشاء از 15 تا 18 ماه صفر، عمود 1080 موکب حضرت معصومه (س) با حضور حجت الاسلام فرحزاد و مداحی حسن شالبافان و عمود 1120 موکب خدام الحسین بعد از نماز عصر و عشاء از دهم تا نوزدهم ماه صفر با حضور سخنرانان و مداحان کشوری برنامه هایی اجرا می شود.
وی گفت: پخش زنده دعای کمیل در صحن فاطمةالزهراء (س) در 26 مهر و پخش زنده دعای ندبه در 11​ آبان در کربلای معلی و پخش زنده دعای کمیل و ندبه در دو هفته پس از آن نیز از دیگر برنامه های امسال است.
اقای مداحی درباره برنامه های کمیته مراسمات در کربلای معلی افزود: اکثر موکب ها در کربلا از 13 تا 20 ماه صفر برنامه دارند که موکب های کربلا عبارتند از: موکب احباب الرضای مرکزی (جنب کنسولگری سابق)، موکب فاطمةالزهراء (س) [شارع ستین ورزشگاه المیار] و موکب شباب الرضوی (باب طُوَیرِج اول جاده حله).
مداحی گفت: چون همه این مراسمات با کمک های مردمی برگزار می شود از مردم می خواهیم کمک های خود را به سامانه #1314*780* واریز کنند.

نظر شما