شناسهٔ خبر: 28800058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«فصل آزما» منتشر شد

«فصل آزما» ویژه فصل پاییز منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ابتدای این ویژه‌نامه آمده است: سومین فصل آزما، پاییزانه‌ای است با طعم تابستان. مجموعه‌ای از گفت‌وگوها درباره شعر و در ابتدای فصل پاییز که فصل شعر است. برخی از مطالب گردآمده در این مجموعه پیش‌تر در ماهنامه آزما چاپ شده است. برخی دورتر و بعضی نزدیک‌تر و البته که در آن زمان بسیاری از کسانی که مخاطب بالقوه این مطالب بودند آن‌ها را نخوانده‌اند و این امری طبیعی است که در عصر «مجاز» و فضای دیجیتال و رسانه‌های مجازی، کم‌تر کسی جز علاقه‌مندان خیلی جدی رغبتی به خواندن مجله و ماهنامه‌ای داشته باشد. به ویژه ماهنامه تخصصی که در مقوله هنر و ادبیات باشد و بنابراین نشر دیگری آن مباحث در جزوه‌ای جداگانه، فرصت دوباره‌ای است برای خوانده‌ شدنشان. مهم‌تر از آن اما فراهم آمدن آن گپ و گفت‌ها و نوشته‌ها  در یک جزوه حتی برای آن‌ها که پیش‌تر آن‌ها را در آزما خوانده‌اند، علاوه بر این‌که امکان مرور و دوباره‌خوانی چند مقاله  و گفت‌وگوی برگزیده در مورد شعر را در کنار هم به دست می‌دهد. نگهداری یک جای شماری از آن نوشتارها را در یک جلد و به صورت کتاب و مجموعه‌ای قابل دسترس‌تر که در هر فرصتی می‌توان به آن رجوع کرد ممکن می‌کند. و این بهانه انتشار فصل آزما در آغاز هر فصل سال است و هر فصل آزما دربرگیرنده بخشی از همه آن چیزی است که زیر عنوان هنر و ادبیات می‌شناسیم. شعر، داستان و گفت‌وگو و میزگرد و مقاله‌هایی درباره هنر و ادبیات و این‌بار شعر و امید که باشیم و فصل‌ها را با هم و در پی  هم تجربه کنیم.  

«فصل آزما» با این‌ مطالب همراه است: «شعر، آیینه احساس و اندیشه» گفت‌وگو با ضیاء موحد، «آیا گلاب از گل‌اختر توان کشید» گفت‌وگو با جلال خالقی مطلق، «هنر و چیستی شعر» گفت‌وگو با محمود عبادیان، «شعر، زبان والای حکمت ایرانی» گفت‌وگو با اصغر دادبه، «هنر، کوششی برای جبران فقدان‌ها» گفت‌وگو با شمس لنگرودی، «پست‌مدرنیسم و زمزمه‌های بی‌پژواک» از محمدعلی شاکری و «از کجا می‌آید این آوای خوش» گفت‌وگوی بهرام دبیری با محمدعلی سپانلو.

 سومین  ویژه‌نامه از ماهنامه فرهنگی هنری آزما با صاحب‌امتیازی و مدیر مسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم  با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما